ثور 31, 1400 12:40 Asia/Kabul
  • سخنگوی دولت یمن: صلح یا برای همه باید باشد یا هیچکس
    سخنگوی دولت یمن: صلح یا برای همه باید باشد یا هیچکس

سخنگوی دولت نجات ملی یمن تأکید کرد، هیچ درخواستی برای صلح ، مادامی که شامل لغو کامل محاصره یمن نباشد، جدی نیست.

به گزارش رادیو دری؛ «محمد عبدالسلام» سخنگوی دولت نجات یمن گفت، دولت یمن هنوز شاهد هیچ گونه جدیتی از سوی سازمان ملل برای توقف تجاوز نبوده‌ است.

عبدالسلام افزود، برخی طرف‌های بین المللی،  تنها خواهان صلح برای کشورهای متجاوز هستند نه برای یمن و درچنین شرایطی هیچگونه صلحی وجود نخواهد داشت.

«تیموثی لیندرکینگ»، فرستاده ویژه آمریکا در امور یمن اخیرا در اظهاراتی جانبدارانه، دولت یمن را به عمل نکردن به تعهداتش و عدم ارائه یک گام مثبت در مسیر حل بحران متهم کرده و گفته بود، بدون پایبندی یمن هیچ صلحی وجود نخواهد داشت.

یمن  پیش از این  نیز  بارها اعلام  کرده است ، شورای امنیت همواره و نماینده سازمان ملل  همواره از یک جنگ محدود صحبت می کنند و کشور محاصره شده یمن را رها کرده‌ اند و این محدود کردن درگیری نه‌ تنها مشکلی را حل نمی‌کند بلکه آن را تشدید کرده و فایده‌ای برای برقراری صلح دریمن ندارد.

عربستان‌‌ با حمایت آمریکا، امارات و چند کشور دیگر از مارس 2015 اقدام به تجاوز نظامی به یمن و محاصره زمینی، دریایی و هوایی این کشور کرده است.

این جنگ‌افروزی عربستان و متحدانش،  تاکنون به کشته شدن بیش از شانزده هزار یمنی، زخمی شدن ده‌ها هزار نفر و آوارگی میلیون‌ها یمنی منجر شده است.

کلیدواژه