جوزا 02, 1400 14:43 Asia/Kabul
  • بی خانمان شدن 50 هزار فلسطینی درحمله رژیم صهیونیستی به غزه
    بی خانمان شدن 50 هزار فلسطینی درحمله رژیم صهیونیستی به غزه

صلیب سرخ فلسطین از بی خانمان شدن ۵۰ هزار فلسطینی در پی بمباران مناطق غیرنظامی و مسکونی غزه از سوی رژیم صهیونیستی خبر داد.

به گزارش رادیو دری، «سهیر زقوت» سخنگوی صلیب سرخ در فلسطین گفت، در حال حاضر ۷۰۰ هزار شهروند به اندازه کافی برق ندارند و ۸۰۰ هزارفلسطینی هم از آب شرب محروم هستند.

زقوت افزود، به دنبال جنگ غزه، ۵۰ هزار نفر به مدارس آژانس امداد رسانی و کاریابی سازمان ملل برای آوارگان فلسطین (آنروا)  یا منازل نزدیکان خود کوچ کرده اند.

زقوت تصریح کرد، خطر دیگری که ساکنان غزه را تهدید می‌کند، موشک‌هایی است که منفجر نشده است و همچنان زندگی اهل غزه را تهدید می‌کند.

جنگ اسرائیل علیه فلسطینیان در کرانه باختری و غزه از روز (10 می) آغاز شد و روز (21 می)  درپی درخواست آتش بس از سوی کابینه رژیم صهیونیستی به دلیل ناتوانی ارتش این رژیم در مقابله با نیروهای مقاومت فلسطین و میانجی‌گری برخی بازیگران خارجی به پایان رسید.

در این درگیری‌ ها، رژیم صهیونیستی با هجوم به مناطق مسکونی، زنان و کودکان فلسطینی را به خاک و خون کشید و243 فلسطینی از جمله 69 کودک و39 زن به شهادت رسیدند. گروه‌های مقاومت فلسطین در پاسخ به این جنایات، مواضع رژیم صهیونیستی را هدف حمله گسترده موشکی قرار دادند و سامانه گنبد آهنین در رهگیری بسیاری از آن‌ها ناموفق عمل کرد.

کلیدواژه