جوزا 04, 1400 09:49 Asia/Kabul
  • استقبال یمن از تلاش‌ها برای برقراری آتش بس
    استقبال یمن از تلاش‌ها برای برقراری آتش بس

عضو شورای عالی سیاسی یمن حمایت کشورش را از تلاش‌ها برای رفع محدودیت‌های اعمال شده بر مناطق تحت کنترل این گروه و برقراری آتش بس گسترده در یمن اعلام کرد.

به گزارش رادیو دری؛ «محمد علی الحوثی» عضو شورای عالی سیاسی یمن در توئیتی نوشت، کشورش موضع خود را در حمایت از پایان دادن به محاصره و آتش‌بس گسترده در یمن پس از بیش از ۶ سال درگیری اعلام می‌کند.

این موضع‌گیری یمن همزمان با ورود «مارتین گریفیث» فرستاده سازمان ملل به عربستان ، جهت رایزنی با مقامات دولت مستعفی یمن در تلاش برای ارائه طرحی جهت کاهش تحریم‌های اعمال شده در فرودگاه بین المللی صنعا و بندر الحدیده و دستیابی به آتش بس و از سرگیری روند سیاسی بین طرفین درگیری صورت میگیرد.

«استفان دوجاریک» سخنگوی دبیرکل سازمان ملل متحد دراین باره گفت، پیش بینی می‌شود، گریفیث  طی چند روز آینده با مقامات ارشد دولت مستعفی یمن و همچنین مقامات و دیپلمات‌های سعودی جهت دستیابی به طرحی با هدف کاهش تحریم‌های اعمال شده و دستیابی به آتش‌بس سراسری و تعهد طرفین درگیر برای از سرگیری روند سیاسی دیدارکند.

دولت نجات ملی یمن خواستار رفع تحریم‌های اعمال شده توسط ائتلاف سعودی بر فرودگاه بین المللی صنعا و لغو محدودیت‌های دسترسی کشتی‌ها به بندر الحدیده قبل از هرگونه آتش بس شده است.

عربستان‌‌ با حمایت آمریکا، امارات و چند کشور دیگر از مارس 2015 اقدام به تجاوز نظامی به یمن و محاصره زمینی، دریایی و هوایی این کشور کرده است.

جنگ‌افروزی عربستان و متحدانش در یمن تاکنون به کشته شدن بیش از شانزده هزار یمنی، زخمی شدن ده‌ها هزار نفر و آوارگی میلیون‌ها یمنی منجر شده است.

کلیدواژه