جوزا 05, 1400 15:15 Asia/Kabul
  • ادامه حملات صهیونیست ها به مسجدالاقصی و هشدار مقاومت
    ادامه حملات صهیونیست ها به مسجدالاقصی و هشدار مقاومت

با گذشت پنج روز از پایان جنگ ۱۲ روزه رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان نوار غزه، همچنان سلسله حملات و یورش های صهیونیست ها علیه مسجد الاقصی و قدس اشغالی به شدت ادامه دارد .

به گزارش رادیو دری به نقل از وبگاه عرب 48، باشگاه اسیران فلسطینی امروز چهارشنبه اعلام کرد، در کنار سلسله حملات رژیم صهیونیستی و شهرک نشینان صهیونیست به فلسطینیان و مسجدلاقصی در روزهای اخیر، بیش از ۱۵۰۰ فلسطینی نیز توسط نظامیان اشغالگر بازداشت شده اند که به تشدید اوضاع در سرزمین های اشغالی منجر شده است.

نظامیان رژیم صهیونیستی از صبح دیروز  دور تا دور مسجدالاقصی را محاصره کرده و مانع ورود فلسطینیان به این مکان مقدس شدند؛ مسجدی که صرفا به مسلمانان اختصاص دارد و طبق قوانین بین‌المللی نیز صهیونیست‌ها حق ورود به آن را ندارند.

شیخ «عبدالعظیم سلهب» رئیس شورای اوقاف اسلامی قدس گفت،  تمامی مساحت مسجدالاقصی، محوطه و نمازخانه و حیاط‌ها و اطراف دیوارها تماما یک مسجد اسلامی است و هیچ ارتباطی به یهودیان ندارد و اگر اسرائیل می‌خواهد جنگ بین ادیان راه بیاندازد این جنگ هیچ چیزی را باقی نخواهد گذاشت و اسرائیل مسئول نتایج اقدامات خود است.

مقامات رژیم صهیونیستی بامداد روز جمعه (31 ثور) و پس از ۱۲ روز یورش همه جانبه به نوار غزه، به دلیل ناکامی در اهدافشان و همچنین ناتوانی در مقابله با جنگ موشکی مقاومت، آتش بس با مقاومت فلسطین را پذیرفتند.

گروه‌های مقاومت فلسطین از طریق میانجی مصری به تل‌آویو هشدار دادند، مهلت تثبیت آتش‌بس در حال اتمام است و اگر این رژیم به تعهداتش عمل نکند درگیری ها ازسر گرفته می‌شود.

کلیدواژه