سرطان 13, 1400 15:58 Asia/Kabul
  • حماس: روابط ما با ایران دیرینه و مستمر است
    حماس: روابط ما با ایران دیرینه و مستمر است

عضو ارشد حماس با مستحکم، دیرینه و مستمر توصیف کردن روابط این جنبش با جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد، این جنبش به دنبال روابط خوب با ریاض و همه کشورها و دولت‌ها جز اشغالگران است.

به گزارش پایگاه عربی 21، «خلیل الحیه» معاون «اسماعیل هنیه» رهبر جنبش حماس امروز یکشنبه  تاکید کرد، این جنبش، روابط دیرین، مستحکم و مستمر با جمهوری اسلامی ایران را حفظ می‌کند و این روابط طی مدت گذشته کمرنگ نشده است. 

این مقام حماس درخصوص موضوع مذاکرات او در لبنان گفت: در گفت‌وگو با دبیرکل حزب‌الله لبنان درباره شیوه‌های همکاری به گونه‌ای که در خدمت ملت فلسطین و دغدغه‌ فلسطینی‌های حاضر در لبنان باشد و نیز امکان ایفای نقش حزب‌الله در رسیدن آوارگان فلسطینی به برخی حقوق اجتماعی و انسانی خود به گونه‌ای که تضادی با واقعیت لبنان نداشته باشد، رایزنی شد.

معاون رئیس دفتر جنبش حماس افزود: رابطه با حزب‌الله در راستای خدمت به حق مردم فلسطین در دستیابی به حقوقشان و باقی ماندن در سرزمینشان و حمایت از مقاومتشان، دیرین، عمیق، ثابت، پایدار و بلکه پیشرفته و گسترش‌‌یافته است.

عضو ارشد حماس گفت: ما به عنوان ملت فلسطین و جنبش مقاومت تلاش می‌کنیم تا روابط خوبی با همه داشته باشیم. دیدگاه خود را ارائه می‌دهیم و به انها خطرات عادی‌سازی روابط را گوشزد می‌کنیم. به همه مخالفت خود با این عادی‌سازی را که یک هدیه رایگان به این اشغالگران به شمار می‌رود، اعلام می‌کنیم.

خلیل الحیه درباره رابطه با عربستان سعودی نیز گفت:  تلاش می‌کنیم که روابط خوب و متمایزی با عربستان سعودی داشته باشیم. شاید یک عدم ثبات در این روابط باشد اما این امر به دلیل رفتار سعودی‌ها است نه جنبش حماس».

حماس: روابط این جنبش با جمهوری اسلامی ایران تغییر نکرده است

کلیدواژه