سرطان 25, 1400 09:47 Asia/Kabul
  • سعد الحریری از تشکیل کابینه لبنان انصراف داد
    سعد الحریری از تشکیل کابینه لبنان انصراف داد

«سعد الحریری» مأمور تشکیل کابینه لبنان انصراف خود را از این مأموریت اعلام کرد.

به گزارش شبکه المیادین، «سعد الحریری» دیروز پس از دیدار با «میشل عون» رئیس جمهور لبنان گفت، پس از اینکه میشل عون به من گفت که نمی‌تواند بر سر تشکیل کابینه توافق کند، انصراف خود را اعلام کردم.

مأمور تشکیل کابینه لبنان تاکید کرد، میشل عون تغییرات بنیادینی برای لیست کابینه پیشنهادی مطرح کرده و موضع عون، در قبال تشکیل کابینه تغییر نکرده و مشخص است که با او به توافق نخواهیم رسید.

الحریری گفت، کابینه‌ای متشکل از ۲۴ وزیر متخصص را بر اساس دو طرح فرانسه و رئیس پارلمان لبنان به رئیس جمهور تقدیم کرده است. این تغییرات در حالی اعمال شده است که پیشتر، تعداد اعضای کابینه ۱۸ وزیر بود.

الحریری همچنین مدعی شد، ترکیب کابینه‌ای که ارائه داده‌ است می‌تواند کشور را اداره کند و کار خود را برای توقف فروپاشی کشور آغاز کند.

ریاست جمهوری لبنان هم در بیانیه ای اعلام کرد، الحریری از رئیس جمهور لبنان خواسته است که پاسخ به ترکیب پیشنهادی کابینه را تا قبل از ظهر فردا  بدهد و رئیس جمهور هم تاکید کرد که این ترکیب پیشنهادی را بررسی و درباره آن رایزنی خواهد کرد.

لبنان به دلیل بحران مالی و اقتصادی و اعتراضات گسترده مردم به فساد دستگاه های دولتی این کشور در ماه های اخیر با بحران مواجه شده است.

«سعد الحریری»؛ مأمور تشکیل کابینه جدید لبنان

کلیدواژه