سنبله 30, 1400 15:48 Asia/Kabul
  • ییاده روی باشکوه زائران اربعین حسینی در عراق
    ییاده روی باشکوه زائران اربعین حسینی در عراق

در آستانه اربعین حسینی (ع)، عاشقان اباعبدالله الحسین(ع) در سراسر عراق، به رسم سالهای پیش، از مسیرهای مختلف در حال حرکت به سوی حرم سومین امام شیعیان هستند.

به گزارش رادیودری، همزمان با نزدیک شدن زیارت اربعین حسینی (ع)، عاشقان ابا عبدالله الحسین(ع) از سراسر عراق، با وجود محدودیت‌های کرونایی، همچون سالهای گذشته در حال پیاده روی به سوی حرم مطهر آن حضرت در کربلای معلی هستند.

هر چند که امسال، به دلیل شیوع ویروس کرونا، سفر عاشقان و شیعیان جهان به کربلای معلی محدود است و به اعلام  آستان قدس حسینی و عباسی (علیهما السلام) تنها برای ۵۹ موکب عربی و خارجی مجوز صادر شده، اما شیعیان و عاشقان عراقی از شهرهای مختلف پیاده روی به سمت کربلاء را آغاز کرده‌اند.

شهر السماوه در استان «المثنی» یکی از مهمترین ایستگاه‌های مهم زائران اربعین حسینی است، زیرا زائران سه استان جنوبی بصره، ذی‌قار و میسان برای ادامه مسیر به سمت کربلای معلی از این استان عبور می‌کنند. این استان تقریبا چهار روز پذیرای زائران اربعین خواهد بود.

20 صفر 1441 هجری قمری (19 اکتبر 2019)، اربعین شهادت حضرت امام حسین (ع) امام سوم شیعیان جهان و یاران باوفای ایشان در صحرای کربلا است و میلیون‌ها زائر در این روز برای حضور در مراسم اربعین حسینی (ع) وارد  شهر کربلا در جنوب عراق می‌شوند.

اعلام آمادگی عراق برای میزبانی از زائران اربعین حسینی

کلیدواژه