قوس 18, 1400 10:05 Asia/Kabul
  • حملات ائتلاف متجاوز سعودی به پایتخت یمن
    حملات ائتلاف متجاوز سعودی به پایتخت یمن

رسانه‌های عربی از حملات هوایی ائتلاف متجاوز سعودی به پایتخت یمن خبر دادند.

به گزارش رادیودری به نقل از وبگاه اطلاع رسانی دولت نجات ملی یمن، ائتلاف سعودی بامداد پنج شنبه عملیاتی را علیه مناطق همدان، سنحان و الثوره در صنعاء پایتخت یمن انجام داد.

«ترکی المالکی» سخنگوی ائتلاف جنایتکار سعودی با اشاره به انجام حملات هوایی علیه مناطق مختلفی در صنعاء مدعی شد، انبارها و کارگاه‌های ساخت موشک‌های بالستیک و پهپادها را نابود کرده است.

در بیانیه ائتلاف متجاوز سعودی ادعا شده است، ما در پاسخ به تهدید حملات بالستیک و هواپیماهای بدون سرنشین یمن، عملیات گسترده‌ای را برای اهداف نظامی انجام دادیم.

طی ماه‌های اخیر نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن دور جدیدی از عملیات آزادسازی استان و شهر مأرب را به عنوان قلب دولت مستعفی آغاز کرده ‌اند. استان مأرب به علت دارا بودن منابع غنی نفت و گاز، از ارزش اقتصادی بالایی برخوردار است.

روز چهارشنبه پس از انتشار گزارش‌های متعدد درباره پیشروی چشمگیر نیروهای صنعاء در استان‌های مأرب (شرق صنعاء) و الحدیده (غرب یمن)، منابع خبری گزارش دادند سلسله کوه‌های «البلق الشرقی» را که در خط تماس با شهر مأرب قرار دارد، آزاد شدند.

«محمد البخیتی» عضو شورای سیاسی جنبش انصارالله یمن با اشاره به نزدیک شدن به لحظات تعیین‌کننده در نبرد جبهه مأرب، تاکید کرد که نیروهای صنعاء تحت فشارهای مردمی قرار دارند و  مردم از آن‌ها می‌خواهند که مأرب را آزاد کنند. 

۱۳۰ حمله هوایی به 9 استان یمن در 5 روز

کلیدواژه