عقرب 26, 1395 17:56 Asia/Kabul
  • رژیم صهیونیستی ساخت‌وساز در اراضی اشغالی را قانونی اعلام کرد

پارلمان رژیم صهیونیستی با اکثریت آرا طرح ساخت و ساز در اراضی اشغالی را قانونی اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از شبکه I24 اسرائیل، پارلمان رژیم صهیونیستی با اکثریت آراء طرح جنجالی ساخت و ساز در اراضی اشغالی را قانونی اعلام کرد و بدین ترتیب مجوز انجام ساخت و سازهای بیشتر برای شهرک‌نشینان در اراضی اشغالی صادر شد.

آمریکا در روزهای گذشته طرح رژیم صهیونیستی را که به شهرک نشینان صهیونیست اجازه می‌دهد تا همچنان در خانه‌هایی که در اراضی شخصی فلسطینی‌ها ساخته شده، سکونت داشته باشند، یک طرح دردسرساز توصیف و آن را محکوم کرد.

یک کمیته وزارتی اسرائیل اخیرا طرحی را ارائه کرده است که به شهرک‌نشینان صهیونیست اجازه می دهد تا در خانه هایی که در اراضی فلسطینی‌ها در کرانه باختری ساخته شده، همچنان سکونت داشته باشند. این طرح با مخالفت آمریکا روبرو شده است.

از سوی دیگر یکی از مشاوران ارشد دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور منتخب امریکا، گفته‌است ترامپ معتقد است شهرک‌سازی رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی فلسطین «مانعی برای صلح» نیست.

جیسون گرینبلت، معاون اجرایی در سازمان ترامپ که از سوی وی به‌عنوان مشاور عالی رئیس‌جمهوری در امور اسرائیل انتخاب‌ شده‌است، روز پنج‌شنبه گفت ترامپ معتقد است شهرک‌سازی رژیم اسرائیل در سرزمین‌های اشغالی نباید محکوم شود.

کلیدواژه