وزیر خارجه یمن: شهید «حسن ایرلو» داستان رشادت و شهامت و جهاد بود
(last modified 1400-10-01T09:57:25+00:00 )
جدی 01, 1400 14:27 Asia/Kabul

وزیر خارجه دولت نجات ملی یمن تاکید کرد، با وجود اینکه ثبات و امنیت در صنعاء حاکم است، هیچ سفیری به اینجا نیامد، اما «حسن ایرلو» داستان رشادت و شهامت و جهاد بود و بعدها درباره او گزارش‌های زیادی شنیده خواهد شد.

به گزارش رادیودری، «هشام شرف عبدالله» درگفت‌وگوی‌ اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری ایران پرس در صنعاء درباره شهید «حسن ایرلو» گفت: زمانی که هیچ‌کسی در کنار ما نبود و همه جهانیان تماشاچی بودند، «حسن ایرلو» سفیر ایران  به یمن آمد و کسی نمی‌داند‌ که او چگونه وارد کشور شد.

هشام شرف عبدالله افزود: هیچ‌کس انتظار حضور ایرلو به یمن را  نداشت و ورود او  مانند موشکی بود که در رسانه‌های  ائتلاف متجاوز سعودی منفجر شد.

هشام شرف عبدالله  بابیان اینکه، حضور سفیر ایران  در یمن  قویا سبب تقویت مقاومت در برابر کشورهای متجاوز شد، تصریح کرد: مأموریت‌ حسن ایرلو در یمن منحصر به بخش دیپلماتیک نبود، بلکه او از بیمارستان‌ها‌ دیدن می‌کرد، در مراسم‌ مختلف یمنی‌ها‌ حاضر می‌شد‌ و به آن‌ها‌ اعلام می‌کرد‌ که ملت ایران با آن‌ها‌ هستند. 

وزیر خارجه دولت نجات ملی یمن همچنین گفت: در مدت کوتاهی که آقای ایرلو در یمن حضور داشت، اقدامات بسیار زیادی انجام داد که نمی‌توان‌ همه آن‌ها‌ را  بیان کرد، اما آنچه او انجام داد ده‌ها‌ سفیر دیگر انجام ندادند.

شهید ایرلو، سفیر ایران در یمن که از جانبازان شیمیایی جنگ تحمیلی نیز بود؛ در محل ماموریت خود در یمن به کرونا مبتلا شد و به دلیل همکاری دیرهنگام برخی کشورها برای انتقال وی، در شرایط نامناسبی به کشور بازگشت و باوجود به کارگیری همه مراحل درمانی، روز(سه شنبه) به فیض شهادت نایل آمد.

شهادت «ایرلو» و ابعاد جنایت محاصره یمن

کلیدواژه