حوت 19, 1400 20:10 Asia/Kabul
  • گروه‌های فلسطینی: سفر هرتزوگ، واقعیت روابط آنکارا-تل‌آویو را فاش کرد
    گروه‌های فلسطینی: سفر هرتزوگ، واقعیت روابط آنکارا-تل‌آویو را فاش کرد

گروه‌های مختلف فلسطینی در واکنش به سفر رئیس رژیم صهیونیستی به ترکیه اعلام کردند: روابط تل‌آویو و آنکارا هرگز قطع نشده بود.

به گزارش رادیو دری؛ «اسحاق هرتزوگ» رئیس رژیم اسرائیل روز چهارشنبه 9 مارس 2022 به آنکارا پایتخت ترکیه سفر کرد. اسحاق هرتزوگ  نخستین رئیس رژیم صهیونیستی است که پس از 18 سال به ترکیه سفر کرده است. 

هیات علمای فلسطین درواکنش به این سفر اعلام کرده است : از مهمترین نمودهای حمایت از فلسطین و ملت آن، کنار گذاشتن هر گونه تعامل با رژیم صهیونیستی و تلاش برای پایان بخشیدن به آن است.

این هیات فلسطینی به ترکیه هشدار داده است عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی، خطری علیه امت اسلام و همچنین ترکیه است.

 

جنبش «الجبهة الشعبیة لتحریر فلسطین» (جبهه مردمی برای آزادی فلسطین) نیز تأکید کرده است: سفر هرتزوگ به ترکیه واقعیت روابط دوجانبه بین آنکارا و تل‌آویو را آشکار کرد و نشان داد ابعاد امنیتی، اقتصادی و سیاسی آن متوقف نشده است.

این جنبش، رئیس جمهوری ترکیه را به سیاه‌نمایی و فریب گسترده متهم و تصریح کرد: رئیس جمهور ترکیه مدعی حمایت از مسئله فلسطین است ولی گسترده‌ترین هماهنگی امنیتی را با صهیونیستها دارد.

جنبش حماس و جهاد اسلامی فلسطین نیز در بیانیه های جداگانه ای سفر هرتزوگ به ترکیه را محکوم کردند.

سفر رییس رژیم صهیونیستی به ترکیه در حالی است که مقامات دولت ترکیه به ریاست «رجب طیب اردوغان » بارها اعلام کرده اند از ملت فلسطین در مقابل اشغالگری رژیم صهیونیسی حمایت می کنند، اما این حمایت  در حد حرف بوده است .

اردوغان باز هم به رژیم صهیونیستی چراغ سبز نشان داد

 

کلیدواژه