حمل 16, 1401 13:55 Asia/Kabul
  • صهیونیست ها هزاران نوجوان فلسطینی را بازداشت کرده اند
    صهیونیست ها هزاران نوجوان فلسطینی را بازداشت کرده اند

مجمع اسیران فلسطینی اعلام کرد: نظامیان صهیونیست از سال 2015 میلادی تاکنون بیش از 9 هزار نوجوان فلسطینی را بازداشت کرده اند که تعدادی از آنان کودک بوده اند.

به گزارش رادیو دری، مجمع اسیران  فلسطینی روز سه شنبه درگزارشی اعلام کرد: نظامیان صهیونیست علاوه بر بازداشت این تعداد نوجوان فلسطینی، آنان را به شدت آزار و اذیت و شکنجه بدنی و روانی کرده اند.

مجمع اسیران فلسطینی با اشاره به اینکه نزدیک به 160 نوجوان زیر سن قانونی در زندان های عوفر، دامون و مجدو نگهداری می‌شوند اضافه کرد: نظامیان اشغالگر از زمان آغاز انتفاضه الاقصی در اکتبر سال 2000 نزدیک به 19 هزار نوجوان فلسطینی کمتر از هجده سال را بازداشت کرده اند که  برخی از آنها سن کمتر از 10 سال داشتند.

بر اساس این گزارش، سیاست بازداشت نوجوانان و کودکان یکی از سیاست های ثابتی است که رژیم اشغالگر همواره دنبال می کند و عملیات بازداشت کودکان فلسطینی در شهرها، مناطق نزدیک به شهرک های صهیونیست نشین مستقر در زمین های فلسطینی ها و نیز در اردوگاه ها و شهر قدس متمرکز است.

در این گزارش آمده است، آمارها و مدارک مستند درباره بازداشت کودکان فلسطینی بیانگر این است که بیشتر افرادی که بازداشت شده‌اند به نوعی و از طریق ابزارها و روش های نظام مند مغایر با قوانین، اصول بین‌المللی و کنوانسیون‌های خاص حقوق کودکان، تحت شکنجه بدنی و روانی قرار گرفته اند.

جهاد اسلامی: تل‌آویو ویروس کرونا را وارد زندان اسیران فلسطینی کرده است

کلیدواژه