قوس 02, 1395 17:20 Asia/Kabul
  •  تشدید شهرک سازی های اسرائیل در اراضی اشغالی

رژیم صهیونیستی بی اعتنا به قطعنامه های سازمان ملل و واکنش های جهانی قصد دارد بیش از هفت هزار و یکصدواحد مسکونی صهیونیست نشین در قدس بسازد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین،هدف رژیم صهیونیستی از توسعه شهرک ها در قدس اشغالی ،جداسازی قدس شرقی از مناطق اطراف آن و افزایش تعداد شهرک نشینان صهیونیست در این منطقه و مصادره هرچه بیشتر اراضی فلسطینیان است.

رژیم صهیونیستی در اجرای یک طرح ضد فلسطینی که "نمای قدس"نام دارد در صدد است تعداد فلسطینیان ساکن قدس را از 37 در صد به 12 در صد کاهش دهد

رئیس کمیته برنامه‌ریزی و ساخت‌وساز رژیم صهیونیستی در شهرداری قدس،گفته است،پس از انتخاب "دونالد ترامپ"رییس جمهور امریکا ، اسرائیل قصد دارد در ژانویه 2017(جدی 1395)، بیش از 30 هزار واحد مسکونی جدید در قدس احداث کند.

براساس گزارش منابع صهیونیستی، بودجه شهرک‌سازی در سرزمین‌های فلسطینی از سال گذشته تاکنون 500 درصد افزایش یافته و به حدود 110 میلیون دلار رسیده است.

 توسعه شهرک های صهیونیست نشین درحالیست که سیاست های تخریبی اسراییل در مسجدالاقصی نیز ادامه دارد و طرح حفاری در اطراف مسجد الاقصی، به اجرا در آمده است .

بر اساس این طرح جوانان اسرائیلی باید در حفاری‌های سازمان به اصطلاح "آثار باستانی" این رژیم در اطراف مسجد الاقصی و دیگر مناطق ببت المقدس مشارکت کنند.

رژیم صهیونیستی درصدد است مسجد الاقصی را از هویت اسلامی آن تهی سازد ، اما این هدف این رژیم با مقاومت جدی مردم فلسطین مواجه شده است .

طرح ساخت ایستگاه راه آهن در کنار دیوار ندبه اقدام تعرضی دیگری است که به تنش‌های جدی میان اسرائیل و فلسطینیان منجر شد، چراکه این دیوار قسمتی از دیوار غربی مسجدالاقصی است که در منطقهٔ اصلی مورد مناقشهٔ اسرائیل و فلسطینیان قرار دارد.

تعرض به مسجد الاقصی تاکنون عامل شروع دو انتفاضه فلسطینی ها علیه اسرائیل بوده است.

 

کلیدواژه