ثور 02, 1401 10:25 Asia/Kabul
  • یورش وحشیانه صهیونیست ها به مسجدالاقصی/ زخمی شدن 40 فلسطینی دیگر
    یورش وحشیانه صهیونیست ها به مسجدالاقصی/ زخمی شدن 40 فلسطینی دیگر

به دنبال یورش نظامیان رژیم صهیونیستی به صحن های مسجدالاقصی و شلیک گلوله های پلاستیکی به سمت فلسطینیان، دهها نفر زخمی شدند.

بیت‌المقدس و صحن‌های مسجد الاقصی از روز جمعه شاهد شدیدترین درگیری‌ها در یک سال گذشته میان نظامیان صهیونیست و نمازگزاران فلسطینی است. در این درگیری ها دهها فلسطینی زخمی و بیش از 400 تن دیگر بازداشت شدند.

به گزارش رادیو دری، نظامیان رژیم صهیونیستی صبح امروز جمعه به صورت وحشیانه به صحن‌های مختلف مسجدالاقصی یورش بردند. به دنبال این حمله وحشیانه، درگیری‌های شدیدی میان فلسطینیان و نظامیان صهیونیست درگرفت.

وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد، نظامیان رژیم صهیونیستی از گلوله‌های پلاستیکی علیه حاضران در مسجدالاقصی استفاده کرد و در نتیجه ۴۰ فلسطینی به شدت مجروح شدند.

این درحالی است که روز گذشته جنبش مقاومت اسلامی حماس در بیانیه‌ای تاکید کرد، تکرار تعرض شهرک‌نشینان اشغالگر صهیونیست به مسجدالاقصی تحت حمایت نظامیان، هرگز منجر به اجرای طرح تقسیم زمانی و مکانی این مسجد یا تغییر هویت اسلامی آن نخواهد شد.

این جنبش عموم فلسطینیان را به حضور و اعتکاف در مسجدالاقصی طی روزهای باقی مانده از ماه رمضان برای حمایت از آن در برابر توطئه‌های اشغالگران فراخواند و خواستار حمایت بیشتر امت اسلامی و عربی از ملت فلسطین و مداخله جامعه بین‌الملل برای توقف تجاوزات علیه فلسطینیان و کنار گذاشتن سیاست‌های دوگانه در شیوه تعامل با مسأله عادلانه فلسطین شد.

حمله جنگنده ها و توپخانه‌ رژیم صهیونیستی به باریکه غزه

کلیدواژه