ثور 04, 1401 08:41 Asia/Kabul
  • روز قدس؛ نمایش اتحاد مقاومت و مردم برای حفظ بیت‌المقدس 
    روز قدس؛ نمایش اتحاد مقاومت و مردم برای حفظ بیت‌المقدس 

یکی از اعضای ارشد جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) روز قدس را نمایش اتحاد مقاومت و مردم برای حفظ بیت‌المقدس  دانست.

امام خمینی (ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران برای زنده ماندن مساله اساسی فلسطین و اعلام همبستگی مسلمانان جهان با فلسطینی‌ها و بسیج نیروها برای نجات قدس‌شریف از اشغال صهیونیست‌ها، آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را به‌عنوان روز جهانی قدس نام‌گذاری کردند.

29 آوریل 2022 (9 اردیبهشت/ثور 1401) مصادف با 27 رمضان 1443 روز جهانی قدس است.

اسماعیل رضوان یکی از اعضای ارشد جنبش حماس در گفت وگوی اختصاصی با خبرگزاری ایران‌پرس درباره اهمیت نام‌گذاری روز جهانی قدس برای زنده نگه‌داشتن مساله فلسطین، با قدردانی از مردم و رهبری ایران به‌سبب توجه به موضوع فلسطین تاکید کرد، گرامی‌داشت روز جهانی قدس در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان با هدف برجسته کردن جایگاه بیت‌المقدس به‌عنوان موضوع محوری است. 

این رهبر ارشد جنبش حماس با بیان اینکه نام‌گذاری روز جهانی قدس یادآوری اهمیت بیت‌المقدس و مسجد الاقصی به نسل‌های مختلف است، تصریح کرد، بیت‌المقدس خط قرمز فلسطینیان است و با جان خود هویت فلسطینی، عربی و اسلامی آن را حفظ خواهند کرد.

اسماعیل رضوان، اشکال مختلف مقاومت را در سرزمین فلسطین و خارج از آن ستود و گفت: اتحاد محور مقاومت و قشرهای مختلف مردمی که در روز قدس به صحنه می‌آیند، برای حمایت از بیت‌المقدس ضروری است.

قدس قبله اول مسلمانان و روز جهانی قدس یادگار امام خمینی (ره) هرگز فراموش نخواهد شد

کلیدواژه