خطیب مسجدالأقصی: راهپیمایی پرچم هرگز وارد مسجدالاقصی نخواهد شد
(last modified 1401-03-07T10:16:32+00:00 )
جوزا 07, 1401 14:46 Asia/Kabul
  • خطیب مسجدالأقصی: راهپیمایی پرچم هرگز وارد مسجدالاقصی نخواهد شد
    خطیب مسجدالأقصی: راهپیمایی پرچم هرگز وارد مسجدالاقصی نخواهد شد

خطیب مسجدالاقصی و رئیس هیأت علمای فلسطین تصمیم صهیونیستها برای برگزاری راهپیمایی پرچم را اقدامی تحریک‌آمیز خواند و بر جلوگیری از ورود آنها به مسجدالاقصی تاکید کرد.

به گزارش رادیو دری ؛ شیخ «عکرمه صبری» خطیب مسجدالاقصی و رئیس هیأت علمای فلسطین گفت:«رژیم اشغالگر با راهپیمایی پرچم به دنبال قدرت‌نمایی است و کابینه این رژیم با وجود ضعف خود در تلاش برای برآورده کردن خواسته‌های گروه‌های افراطی است».

شیخ صبری افزود: «شرکت‌کنندگان در راهپیمایی پرچم، به آوازخوانی و رقص با پرچم می‌پردازند و شعارهایی سر می‌دهند که احساسات اعراب و فلسطینیان را جریحه‌دار می‌کند؛ آن‌ها می‌گویند که قدس از آن یهودیان است و فلسطینیان را از این شهر بیرون خواهند کرد».

خطیب مسجدالأقصی بابیان اینکه، شرکت‌کنندگان در راهپیمایی پرچم، به آوازخوانی و رقص با پرچم می‌پردازند و شعارهایی سر می‌دهند که احساسات اعراب و فلسطینیان را جریحه‌دار می کند، در خصوص اظهارات «نفتالی بنت» نخست وزیر رژیم صهیونیستی که گفته بود راهپیمایی پرچم از مسجدالأقصی عبور نمی‌کند نیز اظهارکرد، این راهپیمایی پیش از این نیز وارد مسجدالأقصی نشد و ما هرگز اجازه آن را نخواهیم داد.

براساس این گزارش، پلیس رژیم صهیونیستی نیز اعلام کرده که هزاران نفر از نیروهای خود را در قدس شرقی با هدف تأمین امنیت برگزاری این راهپیمایی، مستقر می‌کند.

این درحالی است که گروههای مقاومت فلسطین از پیش یا صدور در بیانیه هایی از فلسطینیان ساکن قدس، کرانه باختری و اراضی اشغالی خواسته اند از روز جمعه در صحن های مسجدالاقصی گرد هم جمع شده و  از این مسجد دفاع کنند.

 گروههای مقاومت همچنین ضمن اعلام بسیج عمومی به رژیم صهیونیستی نسبت به انجام هر گونه حماقت و اجازه دادن برای یورش به مسجدالاقصی از طریق راهپیمایی پرچم هشدار داده و خاطر نشان کردند که این طرح به منزله بشکه باروتی است که منفجر خواهد شد و سراسر منطقه را شعله‌ور خواهد کرد.

راهپیمایی پرچم هرساله 29 ماه می(فردا) به مناسبت سالروز اشغال بخش قدیمی قدس اشغالی توسط رژیم صهیونیستی  برگزار می‌شود. صهیونیست ها مدعی هستند شهر قدس به صورت کامل، پایتخت این رژیم جعلی است، ولی مردم فلسطین تأکید دارند که قدس پایتخت فلسطین است. 

رژیم صهیونیستی علیرغم هشدارگروههای مقاومت  قصد دارد فردا (یکشنبه) راهپیمایی موسوم به «پرچم» را در قدس اشغالی برگزار کند.

بیانیه مشترک گروه‌های مقاومت فلسطین درباره مقابله با راهپیمایی پرچم

کلیدواژه