سرطان 04, 1401 15:36 Asia/Kabul
  • حزب‌الله: در روند تشکیل دولت لبنان تسریع شود
    حزب‌الله: در روند تشکیل دولت لبنان تسریع شود

عضو شورای مرکزی حزب‌الله لبنان خواستار تشکیل هر چه سریع‌تر دولت این کشور شد و از فتنه انگیزی سفیر عربستان در بیروت و سکوت دربرابر آن انتقاد کرد.

به گزارش رادیو دری، به نقل از آژانس رسانه ملی لبنان (NNA)، «شیخ نبیل قاووق» عضو شورای مرکزی حزب‌الله لبنان در سخنانی اظهار کرد: واقعیت دشوار شهروندان لبنانی مستلزم تسریع در روند تشکیل دولت و تسریع در روند تحقق دستاوردهای چشمگیر است.

قاووق با اشاره به مداخلات "ولید البخاری"، سفیر عربستان در لبنان گفت: در لبنان یک سفیر فتنه وجود دارد که نمی‌خواهد لبنان آرامش را به چشم ببیند و از بحران خارج شود و درصدد فتنه انگیزی میان لبنانی‌هاست، سکوت در برابر مداخلات سفیر فتنه شرم آور و مایه نکوهش و انزجار همه مدعیان حاکمیت و بی‌طرفی است.

قاووق در بخش دیگری از اظهاراتش تاکید کرد: مقاومت امروز در بهترین وضعیت خود قرار دارد و همچنان عنوان سربلندی لبنان و عزت ملت و دِژ مستحکم وطن است، درست است که تهدیدات اسرائیل وجود دارد، اما این رژیم به هیچ یک از اهداف خود اعم از روانی، سیاسی و رسانه‌ای نخواهد رسید.

عضو شورای مرکزی حزب‌الله لبنان بابیان اینکه، همه تهدیدها اهداف داخلی اسرائیلی دارند، اما نتوانسته‌اند شهرک نشینان و صهیونیست‌ها را از دریای وحشت و ترس از مقاومت خارج کنند تاکید کرد، همه صهیونیست‌ها متوجه شده‌اند که موشک‌های مقاومت به تمامی شهرها، شهرک ها و تأسیسات راهبردی صهیونیستی می‌رسد.

کلیدواژه