قوس 13, 1395 09:54 Asia/Kabul
  • تداوم تجمع بحرینی‌ها در حمایت از شیخ عیسی قاسم

بحرینی‌ها در صد و شصت و ششمین روز پیاپی مقابل منزل روحانی ارشد این کشور تجمع کردند.

به گزارش خبرگزاری صدا وسیما به نقل از شبکه تلویزیونی بحرینی اللؤلؤه؛ مردم بحرین در اعتراض به از سرگیری محاکمه  شیخ "عیسی قاسم" روحانی ارشد بحرینی، جمعه‌شب در میدان فداء در منطقه تحت محاصره الدراز منامه تجمع و  بر موضع ثابت خود در حمایت از وی تاکید کردند.

شرکت کنندگان در این تجمع ضمن مخالفت با تصمیمات ظالمانه رژیم  آل خلیفه  خواهان آزادی تمامی زندانیان سیاسی و اعطای حق شهروندان بحرینی شدند.

معترضان بحرینی با تاکید بر ادامه راه شیخ عیسی قاسم، عقب نشینی رژیم آل خلیفه از تصمیمات این رژیم مبنی بر سلب تابعیت از این روحانی ارشد و توقف محاکمه وی  را از خواسته‌های مشروع خود برشمردند.

تاکید مردم بحرین بر مواضع ثابت خود در حمایت از شیخ عیسی قاسم پس از گذشت بیش از پنج ماه در حالی است که منطقه الدراز صحنه محاصره امنیتی به عنوان مجازات جمعی است که مقامات رژی مآل خلیفه  آن را برای انتقام از تجمع کنندگان این منطقه تحمیل کرده‌اند.

رژیم آل خلیفه پس از سلب تابعیت شیخ "عیسی قاسم"، سیاست‌های سرکوبگرانه را علیه شیعیان و فعالان سیاسی و حقوقی این کشور تشدید کرده است.

بحرین از فوریه 2011 صحنه اعتراضات مسالمت آمیز ضد رژیم آل خلیفه است.
مردم بحرین خواهان اصلاحات سیاسی، آزادی بیان، برقراری عدالت، رفع تبعیض و روی کار آمدن نظامی منتخب در کشورشان هستند، اما رژیم آل خلیفه همواره با سرکوب، به اعتراض آنان پاسخ می‌دهد.

 

کلیدواژه