قوس 14, 1395 17:03 Asia/Kabul
  •  مصر، تونل مرزی غزه را پر از آب کرد

دولت مصر یکی از تونل های تجاری در مرز باریکه غزه را پر از آب کرد که در نتیجه آن دو کارگر فلسطینی غرق و دو کارگر دیگر هم ناپدید شدند.

به گزارش فرانس پرس، تیم های امدادرسانی فلسطین روز یکشنبه پیکر "علی بدوی" و "محمد بدوی" دو کارگری که در این تونل مشغول به کار بودند، پیدا کرده اند و تلاش ها برای یافتن دو کارگر دیگر ادامه دارد.

نیروهای امدادرسان فلسطینی در شرایط فعلی که مصر تونل های مرزی را پر از آب کرده و سراسر تونل را آب فراگرفته با سختی و دشواری زیادی برای یافتن این دو کارگر ناپدید شده مواجه هستند.

گروه امداد فلسطینی" الدفاع المدنی" نیز بامداد روز یکشنبه پیکر چهار فلسطینی که 9 روز پیش ناپدید شده بودند در یک تونل در جنوب رفح، مرز باریکه غزه و مصر، پیدا کرد.

رژیم صهیونیستی از سال 2006 پس از پیروزی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین(حماس) در انتخابات پارلمانی، باریکه غزه را تحت محاصره خود درآورده است و از ورود سوخت، دارو و مصالح ساختمانی به این منطقه جلوگیری می‌کند.

ساکنان تحت محاصره باریکه غزه از تونل هایی که در مناطق مرزی حفر کرده اند، برای انتقال کالا و مواد غذایی استفاده می کنند اما دولت مصر هر از گاهی این تونل ها را تخریب یا با آب پر می کند و همین مساله موجب تشدید رنج و گرفتاری های ساکنان این منطقه شده است.

 

کلیدواژه