میزان 26, 1401 10:02 Asia/Kabul
  • یورش صهیونیست‌ها و ایستادگی فلسطینیان در قدس
    یورش صهیونیست‌ها و ایستادگی فلسطینیان در قدس

نظامیان رژیم صهیونیستی برای تامین امنیت شهرک نشینان صهیونیست به مسجدالاقصی، در مناطق مختلف قدس اشغالی مستقر شده اند.

به گزارش رادیو دری، صد‌ها نفر از شهرک نشینیان صهیونیست و یهودیان تندرو تحت عنوان «شادی تورات نزد یهودیان» با حمایت شمار زیادی از نیروهای پلیس رژیم صهیونیستی، از سمت باب المغاربه به صحن‌های مسجد الاقصی یورش بردند. 

شهرک نشینان صهیونیست به برپایی نیایش و آیین های تلمودی مبادرت کردند که برخی از آن‌ها برای نخستین بار این کار را با لباس کشیش‌ها انجام دادند و مراسم خاص عید یهودیان را برگزار کردند.

مقامات رژیم اشغالگر به منظور تامین امنیت یورش اشغالگران به مسجد الاقصی، کمربند امنیتی بر شهر قدس و سایر شهر‌های کرانه باختری ایجاد کرده اند و مانع ورود شهروندان فلسطینی به بخش قدیمی قدس و مسجد الاقصی می‌شوند به طوریکه بیش از پنجاه جوان از فعالان قدس را در بخش قدیمی این شهر و دیگر محله‌های آن بازداشت کرده اند تا راه یورش گروه‌های شهرک نشین به مسجد الاقصی از طریق دیوار براق هموار شود.

«الشیخ عبدالحکیم العموری» از مدافعان و حامیان مسجد الاقصی گفت، حضور گسترده ما در اینجا باعث خشم صهیونیست ها شده است. رژیم اشغالگر نیرو‌های زیادی را در قدس و مسجدالاقصی مستقر کرده است، اما ما از افزایش تعداد نیرو‌ها نمی‌ترسیم و به وظیفه خود عمل خواهیم کرد، چون دفاع از (مسجد الاقصی) یک تکلیف و بر هر فردی واجب است.

رژیم صهیونیستی در سایه افزایش عملیات مقاومت مسلحانه و رویارویی‌های مردمی و شکست سامانه امنیتی این رژیم برای مهار کردن عملیات، دچار نوعی سردرگمی و نگرانی شدید شده است.

آنچه رژیم صهیونیستی تلاش می‌کند از طریق اعزام گروه‌های بزرگ شهرک نشین به مسجد الاقصی آنرا تثبیت کند، تقسیم زمانی و مکانی آنجاست، اما این اقدامات با ایستادگی مدافعان و حامیان مسجد الاقصی و مقابله آن‌ها با شهرک نشینان و یورش‌های آنها، با شکست مواجه شده است.

 

 

کلیدواژه