قوس 18, 1395 13:18 Asia/Kabul
  •  کشته شدن ده‌ها عراقی در حمله جنگنده‌های آمریکایی

عضو کمیسیون امنیتی و دفاعی مجلس عراق، اعلام کرد بمباران سه بازار و یک مرکز خرید در شهر قائم حدود 80 کشته و ده‌ها زخمی بر جا گذاشته است.

به گزارش العالم؛ "محمد الکربولی"، عضو کمیسیون امنیتی و دفاعی مجلس عراق با بیان این که بمباران سه بازار و یک مرکز خرید در شهر قائم، غرب عراق، روز چهارشنبه توسط جنگنده‌های آمریکایی انجام شده است، از دولت این کشور خواست برای تحقیق دربارۀ کشتار مکرر شهروندان عراقی در بمباران‌های ائتلاف آمریکایی کمیته‌ای تشکیل دهد.

الکربولی با اشاره به این که در حملات ائتلاف متجاوز آمریکایی به مناطق مختلف عراق شمار زیادی از غیرنظامیان عراقی کشته شدند، افزود: تکرار حملات هوایی ائتلاف متجاوز آمریکایی به شهروندان عراقی به اعتبار نیروهای عراقی  ضربه می‌زند.

چندی پیش هم جنگنده‌های آمریکایی، مناطق مسکونی را در شهر هیت در غرب الانبار بمباران کردند که بر اثر آن ۲۲ غیرنظامی از جمله شماری زن و کودک کشته و۴۳ نفر زخمی شدند.

جنگنده‌های آمریکایی همچنین همزمان با عملیات آزادسازی موصل، مواضع نیروهای اردوی عراق را در حومه شهر تلکیف در شمال شرق موصل درولایت نینوا هدف قرار دادند که بر اثر آن پنج نفر از نیروهای عراقی کشته وزخمی شدند.

اخیرا هم در حمله جنگنده‌های ائتلاف آمریکایی به جنوب موصل، 21 نفر از نیروهای بسیج مردمی کشته شدند.

ائتلاف به اصطلاح ضد داعش به سرکردگی آمریکا به بهانه مبارزه با این گروه تروریستی از سال 2014 حملات هوایی خود را در خاک سوریه و عراق آغاز کرده است. 

 

کلیدواژه