قوس 16, 1401 12:49 Asia/Kabul
  • درخواست فلسطین از جامعه جهانی برای مقابله با جنایات رژیم اسرائیل
    درخواست فلسطین از جامعه جهانی برای مقابله با جنایات رژیم اسرائیل

نخست‌وزیر فلسطین از جامعه جهانی خواست در قبال جنایت‌های رژیم صهیونیستی تنها به اظهارات اکتفا نکند، بلکه اقدامات جدی اتخاذ کند.

حقوق مردم مظلوم فلسطین بیش از هفتاد سال است که زیر چکمه‌های رژیم اشغالگر صهیونیستی له می‌شود. این رژیم در مدت مذکور وحشیانه‌ترین جنایت‌ها را علیه فلسطینی ها مرتکب شده است.

به گزارش رادیو دری، "محمد اشتیه" نخست‌وزیر فلسطین در جلسه دولت در رام الله گفت: صِرف ابراز نگرانی از حجم جنایت‌های اسرائیل ضد مردم بی سلاح فلسطین  و پیامدهای ویرانگر آن ضد این سرزمین متناسب نیست.

اشتیه تصریح کرد، اگر جنایتکاران صهیونیستی احساس می‌کردند که مجازاتی برایشان در کار است و نمی‌توانند از سیاست یک بام و دو هوا برای ادامه جنایت‌هایشان استفاده کنند، این جنایت‌ها را تکرار نمی‌ کردند.

نخست وزیر فلسطین از درخواست سازمان ملل و اتحادیه اروپا برای انجام تحقیقات درخصوص شهادت عمار مفلح، جوان ۲۳ ساله فلسطینی در شهرک حواره در نابلس استقبال کرد و از جامعه جهانی خواست به اظهارات و درخواست‌ها اکتفا نکند، بلکه اقدامات جدی را برای مجازات اشغالگران و جنایتکاران در دیوان کیفری بین المللی اتخاذ کند.

اشتیه همچنین از تصمیم مجمع عمومی سازمان ملل برای احیای هفتاد و پنجمین سالروز "نکبت" در سالن مجمع عمومی در ماه مه ۲۰۲۳ استقبال کرد و گفت: این اقدام به منزله به رسمیت شناختن این مصیبت تاریخی از سوی مجمع عمومی است که در سال ۱۹۴۸ برای مردم فلسطین رخ داد؛ این مسئله لزوم حق تعیین سرنوشت و تشکیل کشور مستقل به پایتختی قدس را نشان می‌دهد.

نخست وزیر فلسطین نسبت به پیامدهای خطرناک این جنایت‌ها هشدار داد و گفت: اسرائیل همچنان به دلیل مجازات نشدن به جنایت‌های خود ادامه می‌دهد.

سالروز "نکبت" اشاره به فاجعه انسانی دارد که در سال ۱۹۴۸ به دنبال اشغال اراضی فلسطینی توسط رژیم صهیونیستی و آواره شدن صدها هزار نفر از مردم فلسطین رخ داد.

حماس: حملات تروریستی رژیم صهیونیستی انتفاضه ملت فلسطین را خاموش نخواهد کرد

کلیدواژه