قوس 24, 1401 11:38 Asia/Kabul
  • رژیم صهیونیستی آب آشامیدنی ۱۲۰۰ فلسطینی را قطع کرد
    رژیم صهیونیستی آب آشامیدنی ۱۲۰۰ فلسطینی را قطع کرد

منابع خبری اعلام کردند، رژیم صهیونیستی آب آشامیدنی یک هزار و ۲۰۰ فلسطینی در منطقه‌ای در کرانه باختری را قطع کرد.

به گزارش  رادیو دری، ساکنان محلی اعلام کردند،  نظامیان اشغالگر صهیونیستی با یورش به محله "نبع العوجا" در شمال اریحا واقع در کرانه باختری رود اردن تنها خط آبرسانی که آب آشامیدنی یک هزار و 200  فلسطینی را تامین می‌کرد، با جوش دادن ورقه‌های پولادی و پرکردن آن با سنگ، بستند که خانواده‌ها را از آب آشامیدنی محروم کردند.

"حسن ملیحات" دیده بان سازمان دفاع از حقوق بادیه نشینان «البیدر» اعلام کرد: ساکنان نبع العوجا یکی از بزرگترین اجتماعات بادیه نشین در کرانه باختری  هستند  و شهروندان این منطقه مورد تجاوزهای مکرر اشغالگران و شهرک نشینان با هدف سرقت آب و کنترل زمین به نفع پروژه های شهرک سازی قرار می‌گیرند.

از سوی دیگر اشغالگران فلسطینی روز گذشته (چهارشنبه) با استفاده از بولدوزر یک تأسیسات کشاورزی در روستای «حوسان» در منطقه «بیت لحم» را تخریب کردند.

نیروهای اشغالگر قدس همچنین به منطقه «عین البلد» در روستای حوسان یورش بردند و یک واحد کشاورزی متعلق به یک  خانواده  فلسطینی را به بهانه نداشتن مجوز تخریب کردند.

در این گزارش آمده است، شهرک نشین صهیونیست همچنین به حملات خود ضد فلسطینیان در مناطق مختلف کرانه باختری به ویژه در منطقه نابلس ادامه دادند.

نهادهای فلسطینی همواره حمایت بین‌المللی از مردم مظلوم فلسطین را خواستار شده و از دادگاه بین‌المللی کیفری خواسته‌اند تا تحقیقات درباره جنایات رژیم صهیونیستی را هرچه سریع تر آغاز کند.

جامعه بین‌المللی همچنان در قبال اقدامات آپارتایدی رژیم صهیونیستی سکوت می‌کند و این به منزله چراغ سبز برای ادامه اشغال سرزمین‌های فلسطینی و نقض حقوق فلسطینیان است.

اعتصاب غذای ۱۲۰۰ اسیر فلسطینی در زندان‌های صهیونیستها

کلیدواژه