قوس 20, 1395 12:01 Asia/Kabul
  • تصویب قطعنامه

مجمع عمومی سازمان ملل روز جمعه با اکثریت آراء یک قطعنامه جدید با عنوان "کمک به ملت فلسطین"، تصویب کرد.

به گزارش خبرگزاری قدس؛ در قطعنامه جدید مجمع عمومی سازمان ملل که بیش از 160 عضو به آن رای مثبت دادند، بر لزوم افزایش کمک‌های اقتصادی و اجتماعی کشورها و موسسات بین المللی به ملت فلسطین تاکید شده است.

"ریاض منصور" نماینده فلسطین در سازمان ملل، ضمن قدردانی از اعضای این نهاد بین المللی به علت تصویب قطعنامه مذکور، بر لزوم افزایش کمک‌های جهانی به ملت فلسطین تاکید کرد. 

ریاض منصور افزود ملت فلسطین در حال حاضر به سبب چند دهه اشغالگری رژیم صهیونیستی و محاصره باریکه غزه در شرایط بحرانی به سر می‌برد.  

اعضای مجمع عمومی سازمان ملل روز چهارشنبه نیز هشت قطعنامه در حمایت از فلسطین به تصویب رساندند. از این هشت قطعنامه‌، چهار قطعنامه به آژانس امداد و کاریابی سازمان ملل در امور آوارگان فلسطینی (آنروا) و موضوع آوارگان فلسطینی اختصاص دارد و چهار قطعنامه دیگر، نقض حقوق فلسطینی‌ها و شهرک سازی رژیم اسرائیل را در اراضی اشغالی محکوم کرده است.

این درحالی است که رژیم صهیونیستی به هیچ یک از قطعنامه‌های بین المللی اعتنایی نکرده است و همچنان به شهرک سازی و کشتار فلسطینیان و محاصره باریکه غزه ادامه می‌دهد. 

در همین حال، پارلمان (کنست) رژیم صهیونیستی در رای‌گیری اولیه، با طرح به اصطلاح قانونی کردن تصرف ده‌ها محله فلسطینی در کرانه باختری رود اردن موافقت کرده است. این اقدام کنست، واکنش قاطع مردم، مسوولان فلسطینی و برخی کشورهای منطقه از جمله ایران را به همراه داشته است. 

 

کلیدواژه