اسد 09, 1395 10:15 Asia/Kabul
  • "رجب طیب اردوغان" رئیس‌جمهور ترکیه

"رجب طیب اردوغان" رئیس‌جمهور ترکیه خطاب به آمریکا و اتحادیه اروپا گفت: به جای انتقاد از اقدامات آنکارا ،به وظایف خودتان برسید.

 رئیس‌جمهور ترکیه خطاب به آمریکا و اتحادیه اروپا گفت: به جای انتقاد از اقدامات آنکارا بعد از کودتا، سرتان گرم کار خودتان باشد.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما به نقل از خبرگزاری فرانسه، "رجب طیب اردوغان" رئیس‌جمهور ترکیه روز جمعه در کاخ ریاست جمهوری این کشور گفت: برخی آنکارا را نصیحت می‌کنند و می‌گویند نگران هستند، به وظایف خودتان برسید.

اردوغان خاطرنشان کرد: هیچ یک از مقامات ارشد اروپا بعد از کودتا از ترکیه بازدید نکرده است.

رئیس‌جمهور ترکیه گفت: کشورهایی که درباره سرنوشت طراحان کودتا نگران هستند و نه دموکراسی در ترکیه، دوستان این کشور نیستند.

اردوغان همچنین تصریح کرد: به نشان حسن نیت، صدها شکایتی را که علیه برخی افراد به دلیل توهین به وی در دادگاه ارائه شده بود، ملغی کرده است.

رئیس‌جمهور ترکیه افزود: دولت ترکیه عناصر مرتبط با "فتح‌الله گولن" رهبر جنبش هیزمت این کشور را که خودشان را به صورت سربازان اردوی ترکیه استتار کرده بودند. ازاردو پاکسازی کرد.

25 سرطان شماری از نظامیان اردوی ترکیه اقدام به کودتا کردند که با حضور مردم این کشور در سطح شهرها به سرانجام نرسید و این کودتا پس از چند ساعت به شکست انجامید.

 

کلیدواژه