دلو 01, 1401 19:10 Asia/Kabul
  • حزب‌الله لبنان: آمریکا خلأ ریاست جمهوری را طولانی می‌کند
    حزب‌الله لبنان: آمریکا خلأ ریاست جمهوری را طولانی می‌کند

عضور شورای مرکزی حزب‌الله گفت آمریکا مانع و گفت‌وگو میان لبنانی‌ها می‌شود و هدف آن طولانی‌تر کردن خلا ریاست جمهوری در راستای اهداف سیاسی خود و رژیم اسرائیل است.

پارلمان لبنان روز پنجشنبه برای یازدهمین بار متوالی در انتخاب رئیس جمهور این کشور ناکام ماند.

به گزارش رادیو دری، به دنبال شکست پارلمان لبنان در یازدهمین جلسه انتخاب رئیس جمهوری جدید، شیخ نبیل قاووق عضور شورای مرکزی حزب‌الله در سخنانی اظهار کرد: گروه چالش و تقابل (حامیان گزینه رئیس جمهوری چالشی) مسئولیت نپذیرفتن گفت‌وگو و توافق را بر عهده دارد و کاملا واضح است کسانی که گفت‌وگو و توافق را رد می‌کنند، در چارچوب دیکته‌های خارجی پیش می‌روند.

قاووق افزود: آمریکا در راستای خدمت به پروژه رژیم صهیونیستی نمی‌خواهد بحران اقتصادی و مالی درلبنان پایان یابد در مقابل درصدد عمیق‌تر کردن بحران‌ها و طولانی‌تر کردن دوره خلأ ریاست‌جمهوری است و هدف آن نیز استفاده از این بحران‌ها برای رسیدن به اهداف سیاسی خود است. 

عضور شورای مرکزی حزب‌ الله بابیان اینکه؛ حزب‌ الله بر نجات کشور از بحران‌ها و فروپاشی پافشاری می‌کند و به همین دلیل هیچ نامزد چالشی را معرفی نکرده است تاکید کرد: حزب‌الله گفت‌وگو و توافق را در دستور کار قرار داده و این مسئله بیانگر اصرار آن به نجات کشور با مشارکت همه احزاب و گروه‌های سیاسی است.

گفتنی است؛بن بست سیاسی در لبنان مربوط به ماه‌های اخیر نیست بلکه نزدیک به چهار سال از این وضعیت می‌گذرد؛  «نجیب میقاتی» موفق شد انتخابات پارلمانی جدید لبنان را در ماه می برگزار کند و پس از آن نیز به عنوان نخست وزیر جدید معرفی شد، اما با گذشت چندین ماه هنوز دولت جدید تشکیل نشده است.

شیخ قاووق: کابینه نتانیاهو به ناتوانی‌اش در مقابل حزب‌الله پی برده است

کلیدواژه