دلو 17, 1401 12:06 Asia/Kabul

زمین لرزه در ترکیه تاکنون 284 کشته و 2320 مصدوم برجای گذاشته است.

زمین لرزه ای به بزرگی 7.8 ریشتر حدود ساعت 4.17 امروز دوشنبه چندین استان در جنوب ترکیه هم مرز با سوریه را به لرزه درآورد و در هر دو کشور تلفات و خسارات مالی سنگینی برجای گذاشته است.

هنوز اخبار دقیقی از میزان خسارات مالی این حادثه منتشر نشده، اما آمار تلفات و مصدومان هر لحظه در حال افزایش است.

به گزارش رادیو دری، تلفات زمین لرزه در ترکیه تاکنون به 284 نفر رسیده است.

اداره مدیریت بحران و اورژانس ترکیه شدت این زلزله در عمق 7 کیلومتری زمین را 7.4 ، مرکز لرزه نگاری مدیترانه ای اروپا 7.7 و مراکز لرزه نگاری آمریکا 7.8 ریشتر اعلام کرده اند.

سلیمان سویلو وزیر کشور ترکیه ضمن اعلام ادامه عملیات امداد، از وقوع چندین پس لرزه در مناطق حادثه دیده خبر داد. مرکز زلزله نگاری ترکیه از وقوع شش پس‌لرزه به بزرگی بیش از شش ریشتر در جنوب این کشور خبر داد.

به گفته شاهدان عینی ، این زلزله حدود یک دقیقه ادامه داشت و باعث وحشت مردم شد. بسیاری از مردم در سرمای زمستانی به خیابان‌ها آمده اند.

هولوسی شاهین فرماندار استان ملطیه در جنوب ترکیه نیز اعلام کرد که تاکنون 24 نفر در این استان جان خود را از دست داده، 420 نفر مجروح شده‌اند و 140 ساختمان در این زلزله تخریب شده است.

 

صالح آیهان فرماندار شانلی اورفه (جنوب) نیز صبح امروز اعلام کرد که در این استان تاکنون 17 نفر جان خود را از دست داده، 77 نفر از شهروندان نیز مصدوم شده اند و 19 ساختمان نیز به طور کامل ویران شده است.

چند ساعت پس از وقوع زمین لرزه، ترکیه از اروپا کمک درخواست کمک کرد.

تلویزیون سوریه نیز  کشته شدن 237 نفر و تخریب ساختمان ها در حلب و مناطق همجوار را تایید کرد. وزارت بهداشت سوریه تعداد مصدومان را 516 نفر اعلام کرده است.

لرزش زمین علاوه بر ترکیه و سوریه در لبنان، فلسطین، عراق، اردن، مصر، عربستان نیز احساس شده است.

زمین لرزه 7.8 ریشتری در ترکیه

کلیدواژه