دلو 20, 1401 14:09 Asia/Kabul
  • افزایش شمار قربانیان زمین لرزه ترکیه
    افزایش شمار قربانیان زمین لرزه ترکیه

تعداد تلفات دو زمین لرزه در ترکیه در آستانه 13 هزار نفر قرار گرفته است.

دو زمین لرزه دوشنبه مناطق جنوبی ترکیه و بخش هایی از شمال سوریه را به لرزه درآورد. عملیات امدادرسانی با کمک کشورها و سازمان های بین المللی به کندی ادامه دارد و هر چند ساعت آماری جدید از تلفات منتشر می شود.

به گزارش رادیو دری، ستاد مدیریت سوانح و حوادث غیر مترقبه ترکیه صبح امروز پنجشنبه آخرین آمار جان باختگان زلزله هولناک این کشور را 12 هزار و 873 نفر اعلام کرد.

بنابراین گزارش تعداد مصدومان 62 هزار و 937 نفر اعلام شده است.

به گفته رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه که دیروز از مناطق زلزله زده بازدید کرد،  شش هزار و 444 ساختمان‌ در اثر زلزله ویران شده است.

اردوغان در دیدار با ساکنان مناطق بحران زده، با انتقاد گسترده مردم روبرو شد. وی ضمن وعده روزهای بهتر برای مردم به مخالفان در مورد بهره برداری سیاسی از این فاجعه طبیعی هشدار داد.

بسیاری از زلزله زدگان در سرمای هوا، شب را بدون سرپناه در خودروها یا فضای باز سپری کرده اند. برخی برای درامان ماندن از برودت هوا، لاستیک خودروها را آتش زده اند.

گزارش ها از قطع آب و برق در مناطق بحران زده حکایت دارند. به دلیل گذشت زمان و کندی عملیات امداد، امیدواری ها به نجات کسانی که زیر آوارها مانده اند، به یاس تبدیل شده است. اما خبرگزاری آناتوری صبح امروز از نجات سه شهروند ترک از زیر آوارها توسط گروه های امدادگر ایرانی خبر داد.

صبح امروز گزارش هایی از کمبود وسایل و تجهیزات برای آواربرداری منتشر شد.

شهروندان از نبود امکانات شکایت می کنند و به گزارش خبرنگاران خبرگزاری های خارجی که در محل حضور دارند، مردم اجساد خانواده های شان را با همت خود و امکانات شخصی از زیر آوارها بیرون می آورند.

بسیاری از کشورهای جهان از جمله ایران نیروهای امدادی و کمک های مادی به ترکیه ارسال کرده اند.

افزایش شمار کشته‌های زلزله ترکیه به بیش از ۱۲ هزار نفر

کلیدواژه