حوت 23, 1401 19:20 Asia/Kabul
  • حماس: تل‌آویو مرحله دشوارتری در پیش دارد
    حماس: تل‌آویو مرحله دشوارتری در پیش دارد

نائب رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس به رژیم صهیونیستی در خصوص تداوم سیاست‌هایش علیه بیت‌المقدس هشدار داد و گفت، صبر مقاومت در حال تمام شدن است.

به گزارش رادیو دری، «صالح العاروری» نائب رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس روز سه شنبه در گفت وگو با وبگاه این جنبش، با اشاره به گسترش دامنه مقاومت در مناطق مختلف کرانه باختری و شکست صهیونیست‌ها در مهار آن گفت، مرحله بعدی برای اشغالگران و شهرک‌نشینان دشوارتر خواهد بود. 

العاروری تصریح کرد، مقاومت در کرانه باختری مدام در حال افزایش است و شعله مقاومت خاموش نشده، بلکه برعکس، عملکرد آن متنوع شده و کارایی آن بهبود یافته و جغرافیای آن روز به روز در حال گسترش است.

عضو ارشد حماس تاکید کرد، هر اقدام مقاومتی که در کرانه باختری صورت می‌گیرد، حماس پشت سر آن می ایستد و از آن حمایت می‌کند. حماس با نگاه حزبی یا گروهی به موضوع مقاومت نگاه نمی‌کند. 

العاروری در ادامه خواستار تشکیل کمیته‌های مردمی میدانی در کرانه باختری برای مقابله با شهرک‌نشینان و حمایت از روستاها و شهرک‌های فلسطینی شد و گفت، این کمیته‌ها باید در تمامی سطوح رسمی و مردمی مشارکت داشته باشند.

عضو ارشد حماس در ادامه افزود، از آنجایی که ماه مبارک رمضان، ماه جهاد و ایثار است و برای مردم فلسطین از اهمیت بالایی برخوردار است، قطعا تلاش اشغالگران برای استفاده از آن برای تحمیل سیاست تقسیم زمانی و مکانی مسجدالاقصی به نفع خود و اجازه دادن به شهرک نشینان برای انجام مناسک تلمودی،  با مخالفت و واکنش مردم فلسطین مواجه خواهد شد. 

مسجدالاقصی به عنوان نماد اصلی هویت اسلامی - فلسطینی شهر بیت المقدس همواره هدف اقدامات ویرانگرانه رژیم اشغالگر قدس قرار داشته است.

کلیدواژه