سرطان 18, 1402 15:06 Asia/Kabul
  • تجمع هزاران نظامی مقابل خانه وزیر جنگ رژیم صهیونیستی
    تجمع هزاران نظامی مقابل خانه وزیر جنگ رژیم صهیونیستی

هزاران نظامی ذخیره و نیروهای امنیتی و جاسوسی رژیم صهیونیستی با تجمع مقابل خانه وزیر جنگ این رژیم، از وی خواستند به اعتراضات بپیوندد.

به گزارش رادیو دری، طرح کابینه نتانیاهو موسوم به "اصلاح قانون قضایی" که ساکنان سرزمین های اشغالی از آن به کودتای "قانون اساسی" تعبیر می کنند منجر به  محور تنش‌های سیاسی درکابینه این رژیم و گسترش اعتراضات مردمی در اسراییل شده است.

در طرح کابینه نتانیاهو از اختیارات دستگاه قضایی رژیم صهیونیستی کاسته و در مقابل قدرت و جایگاه قوه مجریه و مقننه در این رژیم تقویت خواهد شد.

روزنامه صهیونیستی «تایمز اسرائیل» در گزارشی با عنوان «راهپیمایی نیروهای ذخیره مقابل منزل گالانت به امید دخالت مجدد وی در موضوع لایحه تغییرات قضائی» نوشت، بعد از توقف این لایحه در ماه مارس به درخواست یوآف گالانت وزیر جنگ رژیم صهیونیستی، اکنون هزاران نیروی ذخیره خواستار دخالت مجدد وی در این موضوع شدند.

براساس این گزارش، هزاران نیروی ذخیره ارتش رژیم صهیونیستی شامگاه شنبه مقابل منزل وزیر جنگ این رژیم در شهر «آمیکام» تظاهرات کردند.

سازمان دهندگان تظاهرات اعتراضی مقابل منزل گالانت، از حضور فرماندهان سابق ارتش رژیم صهیونیستی و روسای موساد(سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی)، شین‌بت(سازمان اطلاعات و امنیت داخلی) و پلیس در این تظاهرات خبر دادند.

در شرایطی که بسیاری از نیروهای ذخیره در ماه مارس، از حضور در تمرینات و عملیات نظامی در اعتراض به لایحه پیشنهادی کابینه حاکم برای تغییرات قضائی خودداری کرده بودند، گالانت، تصویب این لایحه را خطری جدی برای امنیت رژیم صهیونیستی اعلام کرد و خواستار توقف تصویب آن شده بود.

اختلاف بین گالانت و «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی زمانی آشکار شد که رسانه های این رژیم، از عزل احتمالی وی در آینده نزدیک خبر دادند؛ نتانیاهو در نهایت بعد از میانجی‌گری دولت آمریکا از این کار صرف نظر کرد.

«آمی آیالون» رئیس پیشین شین‌بت در این تظاهرات اعلام کرد: شکاف بین «اسرائیلی ها» عمیق تر از هر زمانی است و کودتای کابینه حاکم، ارتش را از بین خواهد برد.

«موشه یعلون» فرمانده پیشین ارتش رژیم صهیونیستی و عضو سابق حزب لیکود نیز در این تظاهرات گفت: «نیر برکات و آوی دیختر از اعضای کابینه نتانیاهو زمانی در ارتش اسرائیل، زیردست من بودند؛ چطور خجالت نمی کشند از اینکه به نتانیاهو اجازه دهند ما را به سمت نابودی ببرد.»

شب گذشته همچنین ۱۵۰ هزار نفر در خیابان کابلان، مرکز تل آویو در اعتراض به لایحه تغییرات قضایی تجمع کردند.

معترضان در قدس اشغالی نیز مقابل منزل نخست وزیر رژیم صهیونیستی تجمع کرده و خیابان منتهی به منزل نتانیاهو را بستند.

کلیدواژه