سرطان 22, 1402 09:10 Asia/Kabul
  • شهادت 206 فلسطینی از ابتدای سال جاری میلادی
    شهادت 206 فلسطینی از ابتدای سال جاری میلادی

مرکز اطلاعات فلسطین در گزارشی از شهادت 206 فلسطینی از ابتدای سال جاری میلادی خبر داد.

به گزارش  رادیو دری، مرکز اطلاعات فلسطین (المعطی) روز چهارشنبه در گزارشی اعلام کرد، از ابتدای سال جاری میلادی تاکنون، ۲۰۶ فلسطینی طی حملات ارتش اشغالگر صهیونیستی و یا عملیات‌های شهادت طلبانه به شهادت رسیده‌اند. سه فلسطینی از این تعداد نیز در حین آماده‌بازی عملیات‌ در نابلس و طولکرم به شهادت رسیده‌اند.

مرکز المعطی همچنین افزود: شهر و اردوگاه جنین با ۶۴ شهید بیشترین آمار را از نظر تعداد شهدا دارد و شهر نابلس با ۴۶ شهید و غزه با ۳۷ شهید در رتبه دوم و سوم قرار دارند.

مرکز اطلاعات فلسطین (المعطی) در گزارش جداگانه‌ای به اقدامات ضد صهیونیستی فلسطینی‌ها در ماه گذشته میلادی (ژوئن) پرداخت و نوشت، ۱۰۱۰ اقدام ضد صهیونیستی در شهرهای مختلف کرانه باختری و مناطق اشغالی ۱۹۴۸ علیه اشغالگران صورت گرفته است.

براساس این گزارش،از میان این تعداد اقدام، ۱۳۲ مورد عملیات تیراندازی و درگیری مسلحانه بود که ۶۸ مورد آن در جنین رخ داده است. همچنین طی این عملیات‌ها چهار صهیونیست کشته شده و ۵۳ نطامی و شهرک‌نشین نیز زخمی شده‌اند. ۲۱ فلسطینی نیز در مجموع به شهادت رسانده‌اند.

صهیونیست‌ها برای دستیابی به اهداف توسعه‌طلبانه خود روزانه به مناطق مختلف فلسطین یورش و فلسطینیان را شهید، مجروح و یا بازداشت و روانه زندان می‌‌کنند؛ فلسطینیان نیز در پاسخ به این جنایات، عملیات ضدصهیونیستی انجام می دهند.

شهادت ۲۹ کودک فلسطینی از ابتدای سال جاری میلادی

کلیدواژه