اسد 19, 1402 15:55 Asia/Kabul
  • طومار اعتراضی ۹۰۰ استاد دانشگاه علیه نژادپرستی اسراییل
    طومار اعتراضی ۹۰۰ استاد دانشگاه علیه نژادپرستی اسراییل

۹۰۰ استاد از دانشگاه های مختلف جهان با امضای طوماری ضد نژاد پرستی اسرائیل تاکید کردند: اشغال طولانی مدت اراضی فلسطینی، باعث به وجود آمدن یک نظام نژادپرستانه شده است.

به گزارش رادیو دری؛ در میان این 900 استاد دانشگاه، نام افرادی از دانشگاه‌های انگلیس، آلمان، ییل، هاروارد، شیکاگو، میشیگان، واشنگتن و بیریستون و تل آویو، حیفا و بن گوریون رژیم صهیونیستی نیز مشاهده می‌شود.

شخصیت‌های دانشگاهی در این طومار، حمله اخیر رژیم اسرائیل به دستگاه قضایی و اشغال غیرقانونی اراضی فلسطین را که میلیون‌ها فلسطینی در آن زندگی می‌کنند، محکوم کردند.

در بخش دیگری از طومار دانشگاهیان آمده است: مردم فلسطین نیازمند تمام حقوق اساسی خود بوده که از جمله آنها، حق رای و اعتراض است، در حالی که آنان با خشونت مستمر از سوی مقامات رژیم صهیونیستی مواجه هستند.

این شخصیت‌های دانشگاهی اضافه کردند: نظامیان صهیونیستی امسال  بیش از ۱۹۰ فلسطینی را در کرانه باختری رود اردن و باریکه غزه به شهادت رسانده و بیش از ۵۹۰ ساختمان متعلق به آنها را تخریب کرده‌اند و این در حالی است که شهرک نشینان با وجود سرقت و آتش زدن دارایی‌های فلسطینیان و قتل آنها، از هرگونه مجازات در امان هستند.

در طومار شخصیت های دانشگاهی آمده است: هدف از اعمال برخی تغییرات در دستگاه قضایی، تشدید محدودیت‌ها ضد باریکه غزه و محروم کردن فلسطینیان از حقوق خود، الحاق کرانه باختری و پاکسازی نژادی است.

جنایات رژیم صهیونیستی اتحاد مسلمانان را در برابر این رژیم و حمایت از مردم مظلوم فلسطین بیشتر می کند

هشدار سازمان ملل درباره خشونت شهرک نشینان علیه فلسطینیان

کلیدواژه