سنبله 10, 1402 12:13 Asia/Kabul
  • روزانه 50 هزار نفر از مرز چذابه وارد عراق می‌شوند
    روزانه 50 هزار نفر از مرز چذابه وارد عراق می‌شوند

رئیس اداره گذرگاه‌های مرزی عراق اعلام کرد، روزانه 50 هزار نفر از مرز الشیب (چذابه) برای زیارت اربعین حسینی وارد عراق می‌شوند.

۶ سپتامبر ۲۰۲۳، اربعین شهادت حضرت امام حسین (ع) امام سوم شیعیان جهان و یاران باوفای ایشان در صحرای کربلا است و زائران  در این روز برای حضور در مراسم اربعین حسینی (ع) وارد شهر کربلا در جنوب عراق می‌شوند.

به گزارش رادیو دری به نقل از خبرگزاری رسمی عراق (واع)، «عمر الوائلی» رئیس اداره گذرگاه‌های مرزی عراق روز پنجشنبه گفت، با پیگیری مستقیم «محمد شیاع السودانی» نخست وزیر عراق، بازدیدهای میدانی رئیس اداره گذرگاه‌های مرزی عراق برای اجرای طرح زیارت اربعین برای استقبال و انتقال زائران امام حسین(ع) در طول 24 ساعت ادامه دارد.

الوائیلی در آخرین بازدید میدانی خود از گذرگاه مرزی الشیب (چذابه) در استان میسان تاکید کرد، به تدریج تعداد زائرانی که از این مرز به دنبال ورود به عراق هستند، در حال افزایش بوده و روزانه تقریبا 50 هزار زائر از تابعیت‌های مختلف از این مرز وارد عراق می‌شوند. 

 وزارت کشور عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد، از ابتدای آغاز پیاده‌روی اربعین حسینی(ع) تا روز پنج شنبه، دو میلیون و ۳۲۹ هزار و ۴۰۰ زائر از مرزهای عراق وارد این کشور شده‌اند.

در بیانیه وزارت کشور عراق آمده است، کمیته عالی تامین امنیت زیارت اربعین به ریاست "عبدالامیر الشمری" وزیر کشور با استقرار یگان‌های امنیتی به فعالیت خود برای تامین امنیت جاده‌هایی که زائرین به سمت کربلا طی می‌کنند، ادامه می‌دهد.

آمادگی گذرگاه های مرزی عراق برای ارائه خدمات به زائران اربعین حسینی

کلیدواژه