میزان 18, 1402 09:41 Asia/Kabul
  • شمار شهدای غزه به ۷۰۴ نفر افزایش یافت
    شمار شهدای غزه به ۷۰۴ نفر افزایش یافت

وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد، شمار شهدای فلسطینی از آغاز نبرد طوفان الاقصی تا این لحظه به ۷۰۴ نفر افزایش یافته است.

رزمندگان مقاومت فلسطین از صبح شنبه (7 اکتبر) عملیات همه جانبه و بی نظیر خود با نام «طوفان الاقصی» را از غزه ضد مواضع رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی آغاز کردند. 

به گزارش رادیو دری به نقل از رسانه‌های فلسطینی، براساس گزارش وزارت بهداشت فلسطین، از مجموع شهدای فلسطینی ۱۴۳ نفر را کودکان و ۱۰۵ نفر را نیز زنان تشکیل می‌دهند. شمار مجروحان نیز به حدود چهار هزار نفر رسیده است.

از سوی دیگر، در عملیات "طوفان الاقصی" شمار کشته‌های اسرائیلی نیز به یکهزار و ۱۰۰ نفر رسیده است.شمار زخمی‌های رژیم صهیونیستی نیز در حملات مقاومت از آغاز نبرد طوفان الاقصی تا این لحظه به دوهزار و ۷۴۱ تن افزایش یافته است.

روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارونوت، شمار صهیونیست‌های به اسارت درآمده توسط رزمندگان حماس را بیش از ۱۵۰ نفر اعلام کرد که باید شمار ۳۰ صهیونیست اسیر شده توسط جهاد اسلامی و اسارت دهها صهیونیست دیگر توسط گروه‌های مختلف و حتی مردم عادی فلسطین را به آن افزود و این در حالیست که ۷۵۰ صهیونیست نیز مفقود هستند.

گروه های مقاومت فلسطین با شروع عملیات «طوفان الاقصی» در طول کمتر از ۸ ساعت ۵ هزار موشک نقطه زن و یکصد پهپاد رادار گریز به سوی تاسیسات نظامی و اقتصادی اسرائیل در اراضی اشغالی پرتاب کردند و گنبد آهنین رژیم صهیونیستی در رهگیری این موشک‌ها ناکام ماند.

 

کلیدواژه