حمایت اصولی ایران از فلسطین مقابل رژیم صهیونیستی
(last modified 1395-10-07T10:25:51+00:00 )
جدی 07, 1395 14:55 Asia/Kabul
  •  حمایت اصولی ایران از فلسطین مقابل رژیم صهیونیستی

سفیر جمهوری اسلامی ایران در مالزی گفت: ایران همواره از ملت فلسطین مقابل اشغالگری و جنایات رژیم صهیونیستی حمایت می‌کند.

"مرضیه افخم" سفیر ایران در مالزی روز سه‌شنبه در جمع خبرنگاران مالزیایی در حاشیه برنامه "روزهای فرهنگی ایران" در کتابخانه ملی مالزی درباره قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل در محکومیت شهرک‌سازی رژیم صهیونیستی تصریح کرد: ایران پس از پیروزی انقلاب اسلامی همواره از حقوق مردم مظلوم منطقه به ویژه مردم فلسطین دفاع کرده است.

افخم با اشاره به این که دفاع ایران از فلسطین در مجامع و محافل منطقه‌ای و بین المللی همواره وجود داشته است، تاکید کرد: تصویب قطعنامه اخیر ضد شهرک‌سازی رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی فلسطین نشان دهنده حمایت گسترده از فلسطین است.

سفیر ایران در مالزی این قبیل حمایت‌ها از ملت مظلوم فلسطین را گام مهمی برای پایان دادن به جنایات رژیم صهیونیستی دانست و افزود: اقدامات و جنایات این رژیم از سوی جهانیان محکوم است.

شورای امنیت سازمان ملل جمعه گذشته با تصویب قطعنامه‌ای از رژیم اسرائیل خواست همه فعالیت‌های شهرک سازی را در اراضی اشغالی فلسطین به ویژه در شرق قدس متوقف کند. 

مرضیه افخم همچنین درباره احتمال استفاده رژیم صهیونیستی از سلاح کشتار جمعی و هسته‌ای گفت: سلاح‌های کشتار جمعی و هسته‌ای این رژیم تهدیدی برای منطقه و جهان است.

به گزارش منابع خبری مختلف، رژیم اسرائیل تنها دارندۀ سلاح‌ هسته‌ای در منطقه خاورمیانه است و گفته می‌شود 200 تا 400 کلاهک هسته‌ای در اختیار دارد.

 

کلیدواژه