جدی 13, 1402 15:34 Asia/Kabul
  • 250 نظامی روانی شده در جنگ غزه از ارتش اسراییل اخراج شدند
    250 نظامی روانی شده در جنگ غزه از ارتش اسراییل اخراج شدند

یک وب‌سایت اسرائیلی با اشاره به تشدید مشکلات روانی نظامیان اشغالگر از آغاز حمله زمینی به باریکه غزه تاکنون، از اخراج 250 نیروی نظامی به دلیل داشتن علائم مداوم شوک جنگی خبر داد.

به گزارش رادیو دری، با تداوم جنگ در باریکه غزه و موفق نشدن ارتش اشغالگر اسرائیل به نتایج ملموس در میدان نبرد و هراس نظامیان از کمین گروههای مبارز فلسطینی، وب سایت اسرائیلی "والا" با انتشار گزارشی نوشت: "سلامت روانی سربازان اسرائیلی از آغاز حمله  زمینی به باریکه غزه تحت تأثیر قرار گرفته است و ۷۶ درصد این سربازان تحت درمان‌های اولیه روانی به صورت میدانی قرار گرفته‌اند. "

بر اساس این گزارش، داده‌ها و اطلاعات موجود نشان می‌دهد که تقریباً هزار نظامی اسرائیلی با وجود درمان‌های اولیه در میدان جنگ، بهبود نیافته و به توانبخشی بیشتری نیاز دارند و فرماندهی ارتش به شدت نگران افزایش شمار نظامیانی است که از مشکلات روانی عمیق‌تر، به ویژه "اختلال استرس پس از سانحه" رنج ببرند.

بر اساس این گزارش، دست‌کم ۱۶۰۰ نظامی اسرائیلی دچار علائم شوک جنگی شده‌ اند و داده‌ها نشان می‌دهد که در دوره جنگ ۹۰۰ تا هزار  سرباز به مراکز توانبخشی در پشت جبهه ارجاع داده‌ شده‌اند.

افزایش مشکلات روانی در بین نظامیان صهیونیست درحالی است که خبرگزاری رویترز گزارش داد: ترور معاون دفتر سیاسی حماس، خطر گسترش جنگ غزه را به فراتر از این باریکه افزایش می‌دهد.

رژیم صهیونیستی شامگاه سه شنبه «صالح العاروری» معاون دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین(حماس) را در بیروت، پایتخت لبنان ترور کرد.

در همین حال، جنبش حزب الله لبنان در واکنش به ترور نائب رئیس دفتر سیاسی حماس اعلام کرد جنایت اسرائیل بی پاسخ نخواهد ماند و این ترور، تحول خطرناکی در مسیر جنگ محور مقاومت با دشمن خواهد بود.

جنایت اسراییل در ترور« صالح العاروری» نائب رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین(حماس) با موج گسترده ای از محکومیت در جهان اسلام روبرو شده است.

نظامی صهیونیست: از ترس جنگ، دچار شب ادراری شده‌ام

 

کلیدواژه