دلو 21, 1402 10:27 Asia/Kabul
  • طرح اسرائیل برای جنایت جدید در فلسطین
    طرح اسرائیل برای جنایت جدید در فلسطین

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در ادامه جنایات خود در غزه، حمله زمینی به رفح را در جنوب غزه در دستور کار قرار داد.

به گزارش رادیو دری؛ این در حالی است که گروه‌های حقوق بشری هشدار داده‌اند که حمله به این شهر پرجمعیت که بیش از نیمی از جمعیت باریکه غزه با آغاز حملات رژیم صهیونیستی، به آنجا پناه برده اند، یک فاجعه به بار می‌آورد.

بنیامین نتانیاهو به ارتش خود دستور داده است که یک طرح دوگانه طراحی کنند که به کمک آن هم غیرنظامیان ساکن در رفح تخلیه شوند و هم سربازان باقی‌مانده حماس شکست بخورند.

ساعاتی پس از دستور نتانیاهو برای تخلیه رفح، رژیم صهیونیستی  با حمله به خانه ای در این شهر ۱۸  فلسطینی از جمله زنان و کودکان را به شهادت رساند و دهها نفر را زخمی کرد.

«محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین  طرح حمله به شهر رفح را یک تهدید واقعی دانست و گفت: این بخشی از برنامه نتانیاهوبرای بیرون راندن فلسطینی‌ها از سرزمینشان است و مسوولیت چنین اقدامی به گردن رژیم صهیونیستی و دولت آمریکاست و شورای امنیت سازمان ملل باید مداخله کند.

درهمین حال صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) در بیانیه‌ای از احتمال عملیات زمینی رژیم صهیونیستی در رفح واقع در جنوب غزه ابراز نگرانی کرد و از طرف‌های درگیر خواست از تشدید تنش نظامی در استان رفح غزه، جایی که بیش از ۶۰۰ هزار کودک و خانواده‌هایشان آواره شده‌اند، دست بکشند.

شرط‌های حماس برای توافق آتش بس در غزه

کشف اجساد شهدای فلسطینی در میان زباله های نوار غزه

کلیدواژه