حمل 17, 1403 12:02 Asia/Kabul
  • هراس صهیونیست ها از پاسخ ایران؛ اسراییل 28 نمایندگی سیاسی خود را در جهان تعطیل کرد
    هراس صهیونیست ها از پاسخ ایران؛ اسراییل 28 نمایندگی سیاسی خود را در جهان تعطیل کرد

رژیم صهیونیستی با ابراز نگرانی از واکنش جمهوری اسلامی ایران به جنایت تازه این رژیم در حمله به بخش کنسولگری سفارت ایران در سوریه، دستور تخلیه سفارتخانه‌های خود در مناطق مختلف جهان را صادر کرده است.

به گزارش رادیو دری؛ سازمان رادیو و تلویزیون رژیم اسرائیل اعلام کرد که این رژیم تصمیم گرفته است تا همه سفارت‌های خود در جهان را از بیم واکنش احتمالی ایران به حمله تروریستی اخیر تل‌آویو به بخش کنسولی سفارت ایران در سوریه به طور موقت تخلیه کند.

در همین حال، روزنامه یدیعوت آحارونوت در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: از ترس انتقام ایران، ۲۸ نمایندگی دیپلماتیک اسرائیل در سراسر جهان تعطیل شده است.

رژیم صهیونیستی همچنین به دیپلمات های خود در برخی کشورهای جهان دستور داده است از ترک خانه هایشان خودداری کنند.

همچنین صهیونیست ها اذعان کردند که نیروی هوایی این رژیم پس از حمله به کنسولگری ایران در سوریه، در آماده باش کامل قرار گرفته است.

شبکه عبری «کان» هم از آماده باش نیروهای اسرائیلی در مرزهای شمالی با لبنان و افزایش سطح هشدار در تل آویو و دیگر شهرها و لغو مرخصی نظامیان و فراخوان نیروهای نظامی با در نظر گرفتن احتمال حمله تلافی جویانه ایران خبر داد.

به دنبال شکست‌های پی درپی رژیم صهیونیستی برابر مقاومت فلسطین و ایستادگی مردم غزه، عصر دوشنبه جنگنده های رژیم صهیونیستی در اقدامی جنایتکارانه بخش کنسولگری سفارت ایران در دمشق سوریه را هدف حمله موشکی قرار دادند که بر اثر این جنایت، هفت تن از مستشاران نظامی ایران در سوریه به شهادت رسیدند. در این جنایت، ساختمان کنسولگری ایران در دمشق به‌طور کامل تخریب شد و به بخش‌هایی از ساختمان سفارت نیز خساراتی وارد شد.

ساعتی پس از حمله اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد که رژیم اسرائیل مرتکب نقض آشکار منشور ملل متحد، قوانین بین‌المللی و حاکمیت جمهوری اسلامی ایران و سوریه شده و حق پاسخگویی به این جنایت را برای خود محفوظ می داند. 

ایران : حملات تروریستی رژیم اسرائیل می تواند منتهی به تشدید تنش‌ها در منطقه شود

ایران حق خود را برای پاسخ به جنایت تروریستی رژیم صهیونیستی محفوظ می‌داند

کلیدواژه