حمل 22, 1403 17:18 Asia/Kabul

فلسطینیان در نوار غزه امروز (چهارشنبه) نماز عید فطر را بر ویرانه های مساجد و مدارس تخریب شده در بمباران های رژیم صهیونیستی و در فضای باز اردوگاه های آوارگان زیر باران شدید اقامه کردند.

به گزارش رادیو دری؛  در رفح در جنوب نوار غزه، جایی که بیش از یک میلیون فلسطینی آواره شده اند، گروهی از آوارگان نماز عید فطر را نزدیک چادرها خود و گروهی دیگر روی خرابه های مسجد «فاروق» و «الهدی» این شهر کردند.

در شهر خان یونس در جنوب نوار غزه هم که بیشتر مساجد در بمباران رژیم صهیونیستی تخریب شده است، ده ها نفر از فلسطینی ها در داخل بیمارستان «اروپایی» این شهر نماز عید فطر را اقامه کردند.

در اردوگاه جبالیا در شمال نوار غزه نیز تعدادی از آوارگان فلسطینی در زیر باران و هوای سرد، نماز عید فطر را در میدان های عمومی به جای آوردند.

چندین سازمان امدادی با توزیع شیرینی و اسباب بازی بین کودکان کوشیدند تا در این شرایط سخت، لبخند را بر لبان کودکان و مردم غزه بنشانند.

با گذشت ۱۸۷ روز از جنایات رژیم نسل کش صهیونیستی علیه مردم بی دفاع غزه، بیشتر کودکان این منطقه به دلیل شرایط سخت ناشی از تهاجم و تخریب بازارها و مغازه ها، قادر به خرید لباس عید نیستند و در روز عید فطر لباس های مندرس یا معمولی پوشیدند.

رژیم اشغالگر اسرائیل در  حملات مستمر خود به نوار غزه از هفتم اکتبر تاکنون، ۲۲۹ مسجد را به طور کامل ویران کرده و به ۲۹۷ مسجد به طور جزئی آسیب زده است.

ادامه بمباران مناطق مختلف نوار غزه از سوی رژیم صهیونیستی

هزاران فلسطینی نماز عید فطر را در مسجد الاقصی اقامه کردند

کلیدواژه