حمل 24, 1403 10:53 Asia/Kabul
  • بیانیه شورای امنیت سازمان ملل در مورد کشتار و قحطی در باریکه غزه
    بیانیه شورای امنیت سازمان ملل در مورد کشتار و قحطی در باریکه غزه

شورای امنیت سازمان ملل متحد تحقیقات درباره حملات هوایی رژیم نسل کشی اسرائیل به تیم آشپزخانه مرکزی جهانی، را خواستار شد.

به گزارش رادیو دری، ۱۵ عضو از اعضای شورای امنیت سازمان ملل روز پنج شنبه در بیانیه ای با ابراز نگرانی عمیق از تلفات انسانی درگیری ها، وضعیت فاجعه بار انسانی، و خطر قحطی قریب الوقوع در باریکه غزه، رفع فوری همه موانع ارسال کمک های بشردوستانه به این باریکه را خواستار شدند.

اعضای شورای امنیت تاکید کردند که اسرائیل باید اقدامات بیشتری را برای  ارسال کمک های بشردوستانه به مناطق محاصره شده باریکه غزه انجام دهد.

اعضای شورای امنیت همچنین از اعلام رژیم اسرائیل مبنی بر بازگشایی گذرگاه اریز و اجازه استفاده از بندر اشدود برای ارسال کمک به باریکه غزه استقبال و اما تاکید کردند که با توجه به مقیاس نیازها در غزه باید اقدامات بیشتری برای کمک رسانی لازم انجام شود.

پس از هشدار «جو بایدن» رئیس‌جمهوری آمریکا مبنی بر اتخاذ گام‌هایی برای محافظت از غیرنظامیان و کارکنان بشردوستانه، اسرائیل هفته گذشته اعلام کرد که گذرگاه بیت حانون (ارز) با شمال غزه را برای کمک‌رسانی به طور موقت بازگشایی می‌کند.

رژیم صهیونیستی بامداد سه‌شنبه گذشته در منطقه دیر البلح، مرکز باریکه غزه، خودروی حامل کارکنان سازمان آشپزخانه مرکزی جهانی که مسئولیت توزیع غذا در میان آوارگان فلسطینی را برعهده دارد، هدف حمله قرار داد که بر اثر آن هفت نفر از جمله ۶ تبعه خارجی کشته شدند.

آشپزخانه مرکزی جهانی ( World Central Kitchen ) یک سازمان مردم‌نهاد است که به ارائه وعده‌های غذایی در پی بلایای طبیعی اختصاص دارد.

این سازمان در سال ۲۰۱۰ توسط سرآشپز «خوزه آندرس» تأسیس شد.

 

 

کلیدواژه