ثور 04, 1403 16:10 Asia/Kabul
  • درخواست سازمان ملل برای تحقیق درباره گور جمعی کشف شده در جنوب غزه
    درخواست سازمان ملل برای تحقیق درباره گور جمعی کشف شده در جنوب غزه

سازمان ملل متحد تحقیقات موثق، کامل و مستقل را درباره گورهای جمعی کشف شده در مجتمع پزشکی "ناصر" شهر خان یونس در جنوب باریکه غزه خواستار شد.

به گزارش رادیو دری، «استفان دوجاریک» سخنگوی دبیرکل سازمان ملل با تاکید بر برقراری فوری آتش‌بس در باریکه غزه، گزارش‌های مربوط به کشف گورهای جمعی در این منطقه را بسیار نگران‌کننده خواند.

دوجاریک گفت: برقراری آتش بس به کسانی که در زمینه کارهای بشردوستانه فعالیت می کنند این امکان را می‌دهد تا دسترسی بیشتری به باریکه غزه داشته باشند و از بیمارستان‌ها محافظت کنند.

گروه امداد و نجات فلسطین در غزه روز شنبه دوم ثور  اعلام کرد که جسد 50 شهید را از یک گور جمعی کشف شده، بیرون آورده اند که نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی در مجتمع پزشکی "ناصر" در خان یونس، آنها را دفن کرده بودند.

جمعیت هلال احمر فلسطین اعلام کرد که درپی عقب‌نشینی ارتش رژیم صهیونیستی، تعداد پیکرهای یافت شده در گور جمعی که شنبه گذشته در مجتمع پزشکی ناصر در شهر خان‌یونس در جنوب نوار غزه کشف شد، به 283 نفر افزایش یافته است.

بنا بر اعلام وزارت بهداشت فلسطین، شمار شهدای فلسطینی از زمان آغاز تجاوز رژیم صهیونیستی به این منطقه در هفتم اکتبر گذشته به  34 هزار و 183 نفر و شمار زخمی ها هم به 77 هزار و 143 نفر رسیده است.

کشف گور جمعی در یکی از بیمارستانهای غزه

واکنش ایران به کشف گورهای جمعی در غزه؛ مصداق بارز نسل کشی است

 

کلیدواژه