ثور 11, 1403 17:46 Asia/Kabul
  • آغاز تحقیقات دیوان بین‌المللی کیفری از شاهدان در بیمارستان‌های غزه
    آغاز تحقیقات دیوان بین‌المللی کیفری از شاهدان در بیمارستان‌های غزه

دادستان دیوان بین المللی کیفری با شاهدان جنایات اشغالگران صهیونیست در بیمارستان‌های غزه دیدار و گفت وگو کرد.

به گزارش رادیو دری، دادستان دیوان بین المللی کیفری در گفت‌وگو با کارکنان بیمارستان‌های الشفا در شمال و ناصر در جنوب باریکه غزه، اظهارات آنان را درباره جنایت‌های نظامیان رژیم صهیونیستی و قتل عام بیماران و پناهندگان به این بیمارستان‌ها به ثبت رساند.

به گفته این منابع که نخواستند نامشان فاش شود، حوادثی که در این بیمارستان‌ها اتفاق افتاده، به دیگر تحقیقاتی ضمیمه می‌شود که دیوان بین المللی کیفری درباره جنایت‌های جنگی، ضد بشری، تجاوز و نسل کشی در باریکه غزه انجام می دهد.

در همین حال، دفتر دادستان کل دیوان بین المللی کیفری از اظهار نظر درباره روند اجرایی تحقیقات جاری خودداری و دلیل آن را حفظ جان شاهدان اعلام کرد.

بیمارستان‌های الشفا و ناصر دو هدف اصلی حملات نظامیان رژیم صهیونیستی بود که به بهانه مورد استفاده حماس قرار گرفتن برای اقدامات نظامی، بمباران و محاصره شد.

جنبش حماس و کادر پزشکی این بیمارستان‌ها، ادعای رژیم صهیونیستی را رد کردند.

پس از کشف ده‌ها گور جمعی در بیمارستان ناصر و خارج کردن صدها جنازه از این بیمارستان، مسؤولان فلسطینی در چند روز گذشته تحقیقات در این باره را خواستار شدند.

رژیم صهیونیستی عضو دیوان بین المللی کیفری نیست ولی فلسطین در سال ۲۰۱۵ عضو این دیوان شد و همین امر به آن دیوان اجازه تحقیق درباره هرگونه جنایت در سرزمین‌های فلسطینی را می دهد.

هراس صهیونیست‌ها از صدور حکم بازداشت مقامات تل آویو

خارج کردن پیکر بیش از ۴۰۰ شهید از زیر آوار‌های بیمارستان الشفاء غزه

کشف ۵۱ جسد دیگر در گور جمعی بیمارستان ناصر غزه

کلیدواژه