ثور 18, 1403 11:53 Asia/Kabul

شماری از شهروندان اسرائیلی در مناطق مختلف سرزمینهای اشغالی ضد نخست وزیر و کابینه‌ رژیم صهیونیستی تظاهرات کردند.

به گزارش رادیو دری، تظاهرات ضد «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی در تل آویو به خشونت کشیده شد و نیروهای پلیس به معترضان یورش بردند.

معترضان به سیاست‌های جنگ طلبانه کابینه اسرائیل، خیابان‌های تل آویو، قدس اشغالی و "بئر السبع" در جنوب سرزمین‌های اشغالی را بستند.

شرکت کنندگان در تظاهرات ضد کابینه رژیم صهیونیستی مانند روزها و هفته‌های گذشته آزادی فوری اسیران و امضای توافق برای تبادل اسیران با جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) را خواستار شدند.

خانواده اسیران اسرائیلی هم این بار در نامه‌ای به "یوآو گالانت" وزیر جنگ رژیم صهیونیستی نارضاتی خود از حمله نظامیان رژیم صهیونیستی به رفح را اعلام کردند.

 رسانه‌های رژیم صهیونیستی بامداد دوشنبه گزارش دادند که گالانت در جلسه کابینه جنگ از بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم اسرائیل خواسته با توافق مبادله اسیران با حماس موافقت کند.

گالانت در این جلسه به نتانیاهو گفته که این فرصتی برای بازگرداندن اسیران  اسرائیلی از غزه است.

اعتراض خانواده اسیران اسرائیلی برای موافقت با توافق با مقاومت همچنین پس از آن مطرح می‌شود که حماس موافقت خود را با طرح پیشنهادی برای در مورد آتش‌بس و توقف درگیری اعلام کرد.

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) دوشنبه شب از موافقت خود با پیشنهاد مصر و قطر درباره آتش‌بس شامل توقف فوری و پایدار جنایات رژیم صهیونیستی، رفع محاصره ظالمانه ضد باریکه غزه، تبادل اسیران، خروج کامل و بی قید و شرط نیروهای اشغالگر اسرائیلی از باریکه غزه و بازسازی خرابی‌های جنگ خبر داد.

هنیه با آتش‌بس در غزه موافقت کرد

رژیم صهیونیستی تخلیه ساکنان رفح را آغاز کرد

آنروا: رفح را ترک نخواهیم کرد

کلیدواژه