جوزا 14, 1403 18:01 Asia/Kabul
  • بازتاب بیانات رهبر معظم انقلاب در رسانه‌های عربی
    بازتاب بیانات رهبر معظم انقلاب در رسانه‌های عربی

بیانات روز دوشنبه رهبر معظم انقلاب اسلامی در مراسم سی‌وپنجمین سالگرد رحلت حضرت امام خمینی (ره) در رسانه‌های عربی و منطقه به صورت گسترده بازتاب یافت.

به گزارش رادیو دری، رسانه‌های عربی و منطقه در بازتاب بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی بر موضوع فلسطین و تأثیر عملیات «طوفان الاقصی» بر معادلات منطقه و جهان تمرکز و این بخش از سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی را برجسته کردند.

خبرگزاری قدس پرس نوشت: رهبر معظم انقلاب اسلامی گفتند مساله فلسطین به موضوع اول در جهان تبدیل شده است و عملیات طوفان الاقصی برای منطقه ضروری بود زیرا آمریکا و غرب برای تغییر معادلات طرح ریزی کرده بودند.

شبکه تلویزیونی الجزایر نیز در بازتاب سخنان امروز رهبر معظم انقلاب به نقل از ایشان گزارش داد:‌ عملیات طوفان الاقصی ضربه مهلکی به رژیم صهیونیستی وارد کرد که این رژیم توانایی رهایی از آن را ندارد.

همچنین شبکه المنار لبنان گزارش داد که رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران در مراسم بزگداشت امام خمینی (ره) در مرقد بنیانگذار جمهوری اسلامی، «مساله فلسطین» را موضوع اول در جهان خواندند و افزودند: امام خمینی (ره) در هر آنچه به مساله فلسطین اختصاص داشت، تفاهم صلح با رژیم اشغالگر اسرائیل را رد کردند.

در گزارش شبکه المنار آمده است: حضرت آیت الله خامنه ای به حمایت روز افزون از جبهه مقاومت و مردم فلسطین اشاره کردند و گفتند که ما امروز مشاهده می‌کنیم که جبهه بزرگی در این منطقه با نام جبهه مقاومت شکل گرفته است که از قدرت بالایی برخوردار است.

المیادین دیگر شبکه تلویزیونی لبنان نیز با بازتاب بیانات رهبر معظم انقلاب به نقل از ایشان گزارش داد: عملیات طوفان الاقصی یک نیاز مبرم برای مردم منطقه بود و ضربه مهلکی به رژیم صهیونیستی وارد کرد که نمی‌تواند از آن رهایی یابد.

خبرگزاری ملی لبنان نیز اشاره رهبر انقلاب به موفقیت‌های جبهه مقاومت و غلط بودن محاسبات رژیم صهیونیستی در مورد این جبهه را برجسته کرد.

شبکه المسیره یمن نیز گزارش داد که حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی با تمجید از عملیات طوفان الاقصی، این عملیات را نیاز مردم منطقه دانستند و گفتند که طوفان الاقصی رژیم صهیونیستی را در مسیری قرار داده است که به نابودی این رژیم منتهی می شود.

بیانات امروز رهبر معظم انقلاب اسلامی درباره مساله فلسطین و عملیات طوفان الاقصی در سایر شبکه ها و پایگاه های خبری منطقه و جهان از جمله شبکه های الجزیره قطر، روسیه الیوم و پایگاه های خبری میدل ایست نیوز و السبیل اردن نیز بازتاب داشت.

رهبر معظم انقلاب: رژیم صهیونیستی مقابل چشم دنیا در حال ذوب شدن است

کلیدواژه