جوزا 17, 1403 14:03 Asia/Kabul
  • یونیسف: ۹۰ درصد کودکان غزه به غذای مورد نیاز برای رشد دسترسی ندارند
    یونیسف: ۹۰ درصد کودکان غزه به غذای مورد نیاز برای رشد دسترسی ندارند

صندوق کودکان ملل متحد (یونیسف) با هشدار در مورد پیامدهای جنگ رژیم صهیونیستی بر کودکان در باریکه غزه اعلام کرد، ۹۰ درصد این کودکان از دسترسی به غذای سالم و مورد نیاز محروم هستند.

به گزارش رادیو دری، صندوق کودکان ملل متحد (یونیسف) اعلام کرد، ماه‌ها جنگ و درگیری در باریکه غزه، توام با محدود شدن کمک‌ها و اختلال دسترسی به غذا و خدمات بهداشتی، پیامدهای فاجعه‌باری برای کودکان غزه و خانواده هایشان داشته است.

این سازمان همچنین هشدار داد که اثرات وحشتناک جنگ در غزه، به سرعت کودکان را معرض سوءتغذیه‌ای که زندگی آنها را تهدید می‌کند، قرار می‌هد.

یونیسف اعلام کرد، دسترسی کودکان به غذای سالم محدود یا کاملا مختل شده و اختلال خدمات بهداشتی نیز در پی چندین ماه درگیری در غزه، کودکان و خانواده‌های‌شان را در موقعیت فاجعه‌باری قرار داده است.

از سوی دیگر ،«اسامه حمدان» از اعضای ارشد جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) گفت: اسیران فلسطینی در زندان های اشغالگران صهیونیستی تحت شدید ترین شکنجه ها و آزارهای جسمی و روحی قرار می گیرند. 

این مقام حماس تصریح کرد: بیش از ۲۰۰ کودک فلسطینی بعد از پانزدهم میزان گذشته با انواع شکنجه‌های جسمی و روحی مواجه شده اند. 

حمدان، سکوت نهاد‌های بین المللی را عامل تداوم جنایات رژیم صهیونیستی در باریکه غزه به ویژه اسیران فلسطینی دانست و فشار بین المللی بر مقامات رژیم اشغالگر قدس را خواستار شد.

پس از گذشت هشت ماه از تجاوز بدون نتیجه و دستاورد رژیم صهیونیستی به باریکه غزه، این رژیم روزبه‌روز بیشتر در بحران‌های داخلی و خارجی خود فرو می‌رود.

شهادت ۷ کودک فلسطینی در باریکه غزه بر اثر سوء تغذیه

کلیدواژه