سرطان 18, 1403 13:46 Asia/Kabul
  • طرح امنیتی عراق ویژه ایام محرم و مراسم اربعین حسینی(ع)
    طرح امنیتی عراق ویژه ایام محرم و مراسم اربعین حسینی(ع)

سخنگوی واحد اطلاع رسانی امنیتی عراق از تهیه طرح امنیتی ویژه ایام محرم و راهپیمایی عظیم اربعین حسینی (ع) در سراسر عراق با همکاری کمیته عالی امنیتی این کشور خبر داد.

به گزارش رادیو دری، «تحسین الخفاجی» سخنگوی واحد اطلاع رسانی امنیتی عراق با اشاره به اینکه این طرح امنیتی تا پایان برگزاری مراسم اربعین امام حسین (ع) ادامه خواهد داشت، تاکید کرد: فرماندهی کل نیروهای مسلح عراق به این طرح توجه زیادی دارد و حتی یک گروه ویژه نیز در برنامه‌های کاربردی رسانه‌های اجتماعی برای حل هر گونه مشکل و تسهیل مراحل برای زائران فعالیت می‌کند.

سخنگوی واحد اطلاع رسانی امنیتی عراق با بیان اینکه کمیته امنیتی برای انجام عملیات پیشگیرانه آماده است، تصریح کرد: هدف از این طرح، جلوگیری از نظامی شدن جامعه با کاهش استقرار فشرده نیروهای امنیتی و تکیه بر تلاش‌های اطلاعاتی و امنیتی، همزمان با حضور نیروها در مکان‌هایی خاص برای مداخله به هنگام ضرورت است.

الخفاجی افرود: این طرح همچنین شامل ارائه دستورالعمل های بهداشتی به صاحبان موکب ها و نظارت هوایی بر روند امور است، ضمن آنکه استاندار کربلا نیز از تکمیل سیستم نظارتی استانداری با هدف کمک به نیروهای امنیتی در انجام وظایفشان خبر داده است که این امر می تواند به فرماندهی عملیات بغداد و دیگر فرماندهان امنیتی برای فراهم آوردن امکانات برای زائران کمک کند.

این مقام عراقی با اشاره به در نظر گرفتن تسهیلات لازم در گذرگاه‌های مرزی زمینی، هوایی و دریایی پیش بینی کرد، میلیون ها زائر از سراسر جهان راهی اماکن مقدس شوند و فعالیت های اطلاعاتی و فنی نیز تا پایان مراسم اربعین ادامه یابد.

۲۰ صفر ۱۴۴۶ هجری قمری (۲۵ اوت ۲۰۲۴) اربعین شهادت حضرت امام حسین (ع) امام سوم شیعیان جهان و یاران باوفای ایشان در صحرای کربلا است، میلیون‌ها زائر از سراسر جهان در این روز برای حضور در مراسم اربعین حسینی (ع) وارد  شهر کربلا می‌شوند.

تشدید تدابیر امنیتی ویژه ماه محرم در عراق

کلیدواژه