سرطان 22, 1403 15:43 Asia/Kabul
  • غزه
    غزه

رژیم صهیونیستی علاوه بر حمله به مناطق مختلف باریکه غزه، منازل این منطقه را هم تخریب کرده است .

به گزارش روز جمعه رادیو دری، جنگنده ها و توپخانه‌ ارتش رژیم صهیونیستی با بمباران خشونت‌آمیز مناطق مختلف باریکه و منازل، محل تجمعات آوارگان این باریکه و هم چنین خیابان‌های این منطقه را هدف قرار دادند.

در این گزارش آمده است، تانک‌ها و نفربرهای ارتش رژیم صهیونیستی شهرک «القراره» در شمال شهر خان یونس وهم چنین مناطق شمالی النصیرات غزه را به شدت گلوله باران کردند.

منابع خبری از شنیده شدن صدای انفجارهای شدیدی در «تل الهوا» و منطقه صنعتی در غرب شهر غزه خبر دادند.

این منابع اعلام کردند: انفجارهایی که صدای آنها شنیده می شود ناشی از تخریب منازل در تل الهوا و منطقه صنعتی به دست نظامیان رژیم صهیونیستی است.

بر اساس این گزارش ،  در حمله به شمال شرق النصیرات واقع در مرکز بار یکه غزه چهار نفر شهید و تعدادی هم زخمی شدند.

در همین راستا، «یحیی السراج» شهردارغزه، زنگ خطر در غزه را با توجه به جنایات رژیم صهیونیستی ضد مردم این باریکه به صدا درآورد و از نبود ذخایر آب و غذایی در این شهر خبر داد.

«یحیی السراج» تاکید کرد: اشغالگران صهیونیستی زیرساخت‌های حیاتی غزه به ویژه منطقه صنعتی مملو از آوارگان فلسطینی ا به صورت عامدانه هدف قرار می دهند تا شهر غزه غیرقابل سکونت شود.

شهردارغزه با اشاره به  این که اشغالگران قدس منابع آب، درختان، مساجد، مدارس و کل زیرساخت‌های باریکه غزه را هدف قرار می دهند ،افزود: ۳۵ درصد از زیرساخت‌ها و منازل مسکونی در الشجاعیه به طور کامل ویران شده است.

شهردارغزه با بیان این که به دلیل ویرانی کامل زیرساخت‌ها توانایی تامین آب این باریکه را نداریم، تصریح کرد:  حدود ۱۰۰ هزار تن زباله هم در سراسر شهر غزه انباشته شده و بیماری واگیر شیوع پیدا کرده است.

رژیم صهیونیستی پس از گذشت 9 ماه از تجاوز بدون نتیجه به باریکه غزه، دستاوردی غیر از جنایت، قتل‌عام، ویرانی، جنایت‌های جنگی، نقض قوانین بین‌المللی، بمباران نهادهای امدادرسان و قحطی و گرسنگی در این منطقه نداشته و همراهی افکار عمومی جهانی را به‌ خاطر ارتکاب جنایت‌های آشکار در غزه از دست داده است.

براساس این گزارش با این آمار شمار شهدای فلسطینی در  حملات رژیم صهیونیستی به این باریکه از هفتم اکتبر 2023 تاکنون  به ۳۸ هزار و ۳۴۵ نفر  و  زخمی ها به ۸۸ هزار و ۲۹۵ نفر رسیده است . 

ادامه حملات ارتش رژیم صهیونیستی به مناطق مختلف باریکه غزه

گسترش قحطی از شمال به جنوب باریکه غزه

 

کلیدواژه