سرطان 22, 1403 17:33 Asia/Kabul
  • الهندی
    الهندی

معاون دبیرکل جهاد اسلامی فلسطین از بی‌نتیجه بودن مذاکرات دوحه قطر به دلیل تعلل، کارشکنی و وقت‌کشی نخست وزیر رژیم صهیونیستی خبر داد.

به گزارش رادیو دری، «محمد الهندی» معاون دبیر کل جهاد اسلامی لبنان امروز جمعه اعلام کرد: از اولویت های " بنیامین نتانیاهو " و کابینه او تداوم جنگ در غزه است و بازگردانیدن اسیران برای او مهم نیست؛ تیم گفت‌وگوکننده اسرائیلی تعلل می کند و به میانجی گران اعلام کرده است که به اسرائیل بازمی گردد تا پاسخ را بگیرد.

الهندی تاکید کرد: کاملا روشن است که نتانیاهو مذاکرات را اداره می کند و تیم گفت‌وگو کننده او اختیاراتی ندارند.

الهندی افزود: مقاومت به دنبال تضمین هایی برای برقراری آتش بس دائمی و خروج اشغالگران از نتساریم و فیلادلفیا است. ماندن اسرائیل در محور فیلادلفیا (میان مرز غزه و مصر) به فرسایش این رژیم منجر خواهد شد.

الهندی تاکید کرد: زمان خاصی برای بازگشت به مذاکرات به منظور تکمیل گفت‌وگوها نیست. نتانیاهو تعلل می کند و به دنبال خریدن وقت است.

«حسام بدران» از رهبران ارشد حماس نیز بامداد جمعه در خصوص کارشکنی نتانیاهو و تحرکات آمریکا برای پیوند دادن مذاکرات با جنبش مقاومت گفت: نتانیاهو به علت اهداف شخصی از مذاکرات طفره می‌رود و رژیم اشغالگر هیچ اراده‌ای برای حصول توافق ندارد.

بدران تصریح کرد: جنبش حماس موضعی نرم و مثبت در پیش گرفته، اما نتانیاهو درصدد کارشکنی در توافق است و در اظهارات علنی [مبنی بر انجام مذاکرات] دروغ می‌گوید.

این مقام ارشد حماس تأکید کرد: هرگز درباره سرنوشت غزه پس از پایان جنگ با هیچ کشور خارجی مذاکره نخواهیم کرد.

نسل کشی و کشتار مردم باریکه غزه پس از ۹ ماه با حمایت آمریکا توسط رژیم صهیونیستی ادامه دارد و وزارت بهداشت غزه اعلام کرد: آمار شمار شهدای فلسطینی از هفتم اکتبر تاکنون  به ۳۸ هزار و ۳۴۵ نفر  و  زخمی ها به ۸۸ هزار و ۲۹۵ نفر رسیده است. 

کلیدواژه