سرطان 26, 1403 13:55 Asia/Kabul
  • شهادت بیش از 300 فلسطینی در 48 ساعت گذشته
    شهادت بیش از 300 فلسطینی در 48 ساعت گذشته

دفتر اطلاع‌رسانی دولتی فلسطین در باریکه غزه اعلام کرد، در حملات رژیم نسل کش اسرائیل به باریکه غزه در 48 ساعت گذشته 320 فلسطینی به شهادت رسیدند.

به گزارش رادیو دری، دفتر اطلاع‌رسانی دولتی فلسطین در باریکه غزه اعلام کرد، طبق برآوردهای پزشکی، تسلیحات مورد استفاده ارتش صهیونیستی موجب بروز سوختگی در ابدان شهدا و مجروحان فلسطینی شده که نشان می‌دهد رژیم صهیونیستی از تسلیحات ممنوعه همانند بمب‌های حرارتی در این حمله استفاده کرده است.

تسلیحات مورد استفاده رژیم صهیونیستی در جنگ ضد غزه حامل مواد شیمیایی مخربی هستند که با تخریب پوست، باعث سوختن گوشت بدن غیرنظامیان می‌شوند و مجروحان این حملات از درد شدید به دلیل سوختگی رنج می‌برند.

دفتر اطلاع‌رسانی دولتی فلسطین در باریکه غزه همچنین اعلام کرد، سلاح‌های مورد استفاده شده در غزه شامل موشک‌ها و بمب‌هایی است که بیشتر آنها ساخت آمریکاست و به عنوان سلاح حرارتی و شیمیایی شناخته می‌شوند که طبق قوانین بین‌المللی سلاح ممنوعه بوده و نباید استفاده شود.

دفتر اطلاع‌رسانی دولتی فلسطین در غزه از تمامی کشورهای جهان خواست، ارتکاب چنین جنایت‌ها ضد غیرنظامیان را محکوم کرده و سران رژیم صهیونیستی را بازخواست و در دادگاه‌های بین‌المللی محاکمه کنند.

این دفتر با محکوم کردن جنایت‌ها ضد بشریت که اشغالگران در حق غیرنظامیان، کودکان و زنان مرتکب می‌شوند، دولت آمریکا را مسؤول حقوقی و قانونی این اقدامات دانست که انواع سلاح‌های ممنوعه بین‌المللی را در اختیار اشغالگران صهیونیست قرار داده‌اند.

درهمین راستا، روزنامه اسرائیلی "هاآرتص" نوشت، ارتش اسرائیل اجساد یک هزار و 500 نفر از فلسطینیان ساکن باریکه غزه را از 15میزان 1402 در اختیار دارد و انان را تحویل نمی دهد.

از ابتدای آغاز حملات رژیم صهیونیستی به باریکه غزه در 15میزان 1402 تاکنون 38 هزار و 664 فلسطینی شهید و 89 هزار و 97 نفر  زخمی شده‌ و نزدیک به دو میلیون نفر هم از خانه و کاشانه خود آواره شده‌اند.

70 درصد از منازل و زیرساخت‌های باریکه غزه نیز در جریان جنگ تخریب شده است و محاصره شدید و بحران انسانی در کنار گرسنگی بی سابقه زندگی ساکنان این منطقه را تحت الشعاع قرار داده است.

شهادت بیش از 700 فلسطینی در 24 ساعت گذشته

کلیدواژه