اسد 05, 1403 12:44 Asia/Kabul
  • شهادت یکی از مقامات ارشد حماس در زندان رژیم صهیونیستی
    شهادت یکی از مقامات ارشد حماس در زندان رژیم صهیونیستی

یکی از مقامات جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در زندان رژیم اشغالگر صهیونیستی به شهادت رسید.

به گزارش رادیو دری، «شیخ مصطفی ابوعره» از مقامات ارشد جنبش حماس که از آغاز جنگ ضد غزه در 15میزان گذشته در زندان رژیم صهیونیستی تحت شکنجه قرار گرفته بود، به شهادت رسید.

با شهادت این مقام حماس، شمار اسیران فلسطینی که از آغاز جنگ ضد غزه در زندان رژیم صهیونیستی تحت شکنجه به شهادت رسیده اند، به ۱۹ نفر افزایش یافت.

«شیخ مصطفی ابوعره» از سال ۱۹۹۰ بار‌ها به اسارت رژیم صهیونیستی درآمده بود و در مجموع ۱۲ سال از عمر خود را در زندان‌های این رژیم سپری کرد.

مساجد شهرک عقابا زادگاه شهید ابوعره، ضمن اعلام خبر شهادت او امروز جمعه را روز عزا و اعتصاب عمومی اعلام کردند و تداوم انتفاضه ضد رژیم اشغالگر و شهرک نشینان صهیونیست را در سراسر فلسطین خواستار شدند.

در همین زمینه جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) با صدور بیانیه‌ای ضمن تسلیت به خانواده شهید ابوعره شهادت وی را سهل انگاری پزشکی عمدی از سوی  رژیم اشغالگر قدس دانست.

حماس در این بیانیه از همه مجاهدان و پرورش یافتگان نزد شیخ شهید دعوت کرد که برای انتقام خون شهدای ابرار، نظامیان و شهرک نشینان صهیونیست را هدف گلوله‌ها و مواد منفجره خود قرار دهند.

در همین رابطه وزارت امور اسیران و آزادگان در باریکه غزه ضمن محکومیت ترور مصطفی ابوعره در زندان های رژیم صهیونیستی اعلام کرد، اشغالگران مرتکب جنایت ضد بشریت شده اند و از زندانیان غزه به عنوان سپر انسانی در طول جنگ نسل کشی استفاده می کنند.

از سوی دیگر، صدها فلسطینی ساکن شهرک عقابا در طوباس پس از انتشار خبر شهادت مصطفی ابوعره تظاهرات کردند. 

«اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی حماس هم ضمن تسلیت شهادت مصطفی ابوعره گفت: این مقام حماس زندگی خود را در مسیر دعوت به اسلام و دفاع از آرمان فلسطین و قدس و مسجدالاقصی سپری و مصیبت ها، مشکلات و سختی‌های بسیاری تحمل کرد.

شهادت ۱۶ اسیر فلسطینی اهل غزه در زندان‌های رژیم صهیونیستی

کلیدواژه